۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82341504
T T
۰ نفر

آغاز كشت سيب زميني در مزارع كشاورزي قصرشيرين

۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82341504
آغاز كشت سيب زميني در مزارع كشاورزي قصرشيرين

قصرشيرين- ايرنا- مديرجهاد كشاورزي قصرشيرين از آغاز كاشت سيب زميني در سطح 600 هكتار از مزارع كشاورزي اين شهرستان خبر داد.

مراد محموديان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه كشت سيب زميني در صورت مساعد بودن شرايط محيطي در هواي آزاد و در فصل بهار كشت مي شود ، افزود: با توجه به گرمسير بودن قصرشيرين، اين محصول كشاورزي در پاييز كشت مي شود.
وي اظهار كرد: با توجه به رطوبت خاك و بارندگي هاي مناسب در صورت نبود سرما و يخبندان، پيش بيني مي شود از هر هكتار زمين هاي كشت شده بين 14 تا 25 تن سيب زميني برداشت و روانه بازار مصرف شود.
مديرجهاد كشاورزي قصرشيرين با اشاره به اينكه برداشت محصول سيب زميني در قصرشيرين با توجه به گرمسير بودن اين شهرستان مرزي در ارديبهشت انجام مي شود، اضافه كرد كه ميزان برداشت اين محصول به مديريت مزرعه، رطوبت نسبي و همچنين دما بستگي دارد.
محموديان ادامه داد: سال گذشته از 650 هكتار سطح زيركشت با ميانگين عملكرد 15 تن در هكتار، در مجموع 9 هزار 750 تن محصول سيب زميني برداشت شد.
وي ارقام سيب زميني كشت شده در قصرشيرين را از نوع آريندا و سانتا بيان كرد و گفت: بذر سيب زميني نيز از مكان هاي معتبر خريداري و تامين شده و با تمهيدات اتخاذ شده از ورود بذرهاي آلوده جلوگيري مي شود.
وي اظهار داشت: سال گذشته هر كيلو سيب زميني با قيمت هشت تا 10 هزار ريال از سيب زميني كاران خريداري شد.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه با بيش از 27 هزار تن جمعيت، 30 هزار هكتار زمين كشاورزي و باغي دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنين باباخاني ** انتشار دهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها