۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴
کد خبر: 82540608
T T
۰ نفر
كنترل مراكز عرضه مواد غذایی در ماه رمضان تشدید می‌شود

تهران - ایرنا - مسئول مدیریت بهداشت محیط مناسبت‌ها و ایام خاص وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی از كنترل و بازرسی مستمر بهداشت محیطی مراكز طبخ و عرضه مواد غذایی در ایام ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، سید رضا غلامی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت ماه مبارك رمضان گفت : كنترل و بازرسی مستمر از مراكز طبخ و عرضه شیرینی های سنتی و مراكز طبخ و عرضه و فروش آش و حلیم و مواد غذایی مشابه و همچنین رستوران‌ها و فست فودها از جمله برنامه‌های بهداشت محیط سراسر كشور در ماه مبارك رمضان است.
وی افزود: بازرسی بهداشتی به صورت مشترك با همكاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تعزیرات حكومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های مرتبط مانند اتحادیه آش و حلیم ، رستوران‌داران، چلوكبابی‌ها و كبابی‌ها، قنادی و شیرینی فروشی ها انجام می‌شود.
غلامی گفت: همه اماكن عمومی و مراكز كنترل دخانیات در ماه مبارك رمضان مورد بازرسی قرار می گیرند و بازرسی بهداشتی از سامانه‌های آبرسانی نیز انجام می‌شود.
مسئول مدیریت بهداشت محیط مناسبت‌ها و ایام خاص وزارت بهداشت افزود: كنترل و بازرسی بهداشت محیطی محل‌های برگزاری مراسم افطار و سحردهی به ویژه برای شب‌های قدر با دقت و تاكید صورت خواهد گرفت و همه بازرسان وزارت بهداشت برای انجام سریع بازرسی ها امسال از دستگاه های سنجش و آزمایش سیار نمونه‌های مواد غذایی استفاده می‌كنند و می توانند بلافاصله فاسد بودن یا مضر بودن مواد غذایی را در محل تشخیص داده و برخورد قانونی لازم را انجام دهند.
براساس تقویم رسمی كشور، شنبه 6 خرداد نخستین روز ماه مبارك رمضان خواهد بود.
دریافت خبر: افشین شاعری **انتشار: علی حبیبی
اجتمام 3063 **1569
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه