۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹
کد خبر: 81999643
T T
۰ نفر

وزیر بهداشت:فروش مواد غذایی تقلبی، جنایت است

۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹
کد خبر: 81999643
وزیر بهداشت:فروش مواد غذایی تقلبی، جنایت است

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: فروش مواد غذایی و آشامیدنی تقلبی، نقض آشكار حقوق مردم و جنایت است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سید حسن هاشمی روز شنبه در مراسم مانور بهداشت نوروزی در دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: از جمله مواردی كه جزء حقوق شهروندان است و تاحدی مغفول مانده است این است كه مردم خدمات مناسب از جمله خدمات در حوزه سلامت مانند امور بهداشتی،‌ درمانی و آموزشی را دریافت كنند كه متاسفانه در كشورهایی مانند ایران آن طور كه شایسته است حقوق شهروندی در این حوزه ها رعایت نمی شود.
وی اضافه كرد: حداقل كاری كه می توانیم انجام دهیم این است كه مصوبات مجلس و هیات وزیران را برای ارایه خدمات مناسب به مردم انجام دهیم و یكجانبه قضاوت نكنیم كه مردم، رعایت نمی كنند.
وزیر بهداشت اضافه كرد:قوانین خوبی در زمینه نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی در كشور داریم اما نیاز است كه این قوانین با دقت، سرعت و امانتداری و البته با همكاری بازدارنده قوه قضائیه اجرا شود.
وی اضافه كرد: اگر با مجرمان، بهنگام و در تراز جرمی كه مرتكب شده اند برخورد شود، تقلب و تخلف در ارایه خدمات و فروش مواد غذایی به حداقل می رسد.
هاشمی گفت: از نظر من فروش مواد غذایی تقلبی به مردم ظلم است و به عنوان نمونه ، مردمی كه بعد از یك سال می خواهند 10 یا 20 روزی را همراه خانواده خود در یك محیط آرام به سر برند و با وجود مشكلات اقتصادی و اجتماعی از خانه های محقر آپارتمانی دور شوند، روا نیست كه با فروش مواد غذایی نامناسب سلامت مردمی كه كودك و سالمند نیز همراه آنان است به خطر بیافتد.
وی گفت: اگر كسانی به قصد سودجویی تقلب كنند، این جنایت در حق مردم است و این درست نیست كه از مردم پول بگیریم و جنسی را به آنان تحویل دهیم كه مورد انتظار آنان نیست. آن وقت این جنس تقلبی آنان را روانه بیمارستان كند.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ادامه داد: البته در اینجاست كه اهمیت كار بازرسان بهداشت و دستگاه قضایی روشن می شود.
وزیر بهداشت گفت: مردم مالیات می دهند و انتظار دارند دولت از آنان حمایت كند و این منصفانه نیست كه با تقلب و تخلف، مردم را بیمار كنیم و به خانواده ها آسیب بزنیم.
وی در این مراسم جزئیات برنامه نظارت بر اماكن عمومی را اعلام كرد و از مسئولان قوه قضائیه خواست با این طرح همكاری كنند.
وزیر بهداشت اظهار امیدواری كرد، سال 95 كه سال كاری آخر دولت است بتواند برای دفاع از حقوق شهروندان اقدامات قابل قبولی را انجام دهیم حقوقی كه متاسفانه در گذشته در برخی موارد مغفول مانده است.
هاشمی اضافه كرد: در طرح بهداشت نوروزی چهار هزار و 500 بازرس در قالب یك هزار و 700 تیم در ایام نوروز بر اماكن عمومی و واحدهای خدماتی نظارت می كنند كه البته ممكن است برخی تقلب ها و تخلفات از چشم این بازرسان دور بماند اما مطمئن باشید هر تخلفی كه مشاهده شود با قاطعیت با آن برخورد می كنیم و از دستگاه قضایی نیز انتظار داریم كه آنها نیز تیم هایی را به صورت كشیك برای برخورد سریع با متخلفان در ایام نوروز فعال كنند.
وی همچنین از راه اندازی سامانه تلفنی 1490 و 190 برای ثبت شكایات مردم از تخلفات بهداشتی خبر داد و گفت: این سامانه به صورت 24 ساعته شكایات مردمی را دریافت می كند و در اسرع وقت به تك تك شكایات مردم رسیدگی می شود.
اجتمام**3063**ل.الف.ی**1776
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه