۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۲۵
کد خبر: 82188684
T T
۰ نفر
برداشت خرما از 4500 هكتار نخلستان در منوجان آغاز شد

جیرفت - ایرنا - معاون فنی اداره جهاد كشاورزی شهرستان منوجان گفت: برداشت محصول خرما از 4 هزار و 500 هكتار نخلستان در این شهرستان آغاز شد.

صادق حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت خرما در منوجان با توجه به بالاتر بودن دما در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های جنوب كرمان زودتر آغاز می شود.
وی بیان كرد: عملیات برداشت ارقام میان رس خرما از نیمه دوم مرداد در شهرستان منوجان آغاز شد و تا اواخر شهریور ادامه می یابد.
حسین زاده تصریح كرد: پیش بینی می شود در سال جاری از هر هكتار سطح زیر كشت نخلستان در شهرستان منوجان حدود 5 تا 6 تن خرما برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.
وی گفت: برداشت محصول خرما در شهرستان منوجان در حال حاضر با دست و به روش سنتی انجام می شود كه پس از برداشت محصول در بسته بندی های مختلف به بازار عرضه می شود.
معاون فنی اداره جهاد كشاورزی شهرستان منوجان ادامه داد: به ازای هر هكتار نخلستان در فصل برداشت محصول خرما در منوجان برای 6 نفر اشغالزایی می شود.
وی بیان كرد: كمبود سردخانه نگهداری خرما از عمده مشكلات پیش روی نخلداران شهرستان منوجان است و كمبود فضای سردخانه ای موجب فروش این محصول با قیمت اندك توسط كشاورزان شده است.
وی با اشاره به سایر مشكلات پیش روی نخلداران منوجان گفت: عارضه خشكیدگی خوشه خرما كه به دلیل رطوبت بالا و گرمای شدید ایجاد می شود و سالانه بین 40 تا 70 درصد به محصول خرمای این شهرستان خسارت وارد می كند از دیگر مشكلات كشاورزان این منطقه است.
حسین زاده ادامه داد: پرداخت غرامت از سوی بیمه به كشاورزان خسارت دیده به صورت كامل انجام نمی شود.
منوجان به عنوان جنوبی ترین شهرستان استان كرمان در فاصله 430 كیلومتری جنوب مركز كرمان قرار دارد و هم مرز با استان هرمزگان است.
7450/3029

سرخط اخبار استان‌ها