۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۲۸
کد خبر: 81828838
T T
۰ نفر

طنين صداي كشاورز در نمايشگاه مطبوعات

۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۲۸
کد خبر: 81828838
طنين صداي كشاورز در نمايشگاه مطبوعات

تهران- ايرنا- انجمن صنفي نشريات تخصصي كشاورزي و صنايع غذايي ايران با 55 عنوان نشريه در بيست و يكمين نمايشگاه مطبوعات با شعار «صداي كشاورزي و كشاورز» شركت كرده است.

مسوول غرفه اين انجمن عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: نشريات تخصصي كشاورزي و صنايع غذايي به دليل ناتواني در تامين هزينه، به صورت ماهنامه و دوماهنامه و در تيراژ 500 هزار نسخه منتشر مي شود.
ابوالقاسم گلباف با بيان اينكه 80 درصد نشريات در حوزه كشاورزي و 20 درصد نيز در بخش صنايع غذايي فعاليت دارند، افزود: زراعت و باغباني، دام و طيور، شيلات و آبزيان، آموزش و ترويج كشاورزي، ماشين آلات صنايع كشاورزي، صنايع غذايي و بسته بندي حوزه هاي فعاليت نشريات اين انجمن است.
مدير مسوول ماهنامه دام و كشت و صنعت، هفته نامه برزگر را قديمي ترين نشريه كشاورزي ايران معرفي كرد و گفت: هفته نامه برزگر به مدير مسوولي عبدالرضا ميربلوك از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون يكهزار و 110 شماره منتشر كرده است.
مسوول غرفه نشريات كشاورزي نمايشگاه مطبوعات، مخاطبان اين نشريات را كارشناسان كشاورزي، مديران مجتمع هاي كشت و صنعت، توليد كنندگان و عرضه كنندگاه نهاده هاي دامي خواند و گفت: هدف اصلي ما انتقال دانش فني و ترويج آن به زبان ساده، همراه با تحليل هاي كارشناسي است.
گلباف، ترويج كشاورزي از سوي دستگاه هاي دولتي را مطلوب ندانست و افزود: وظيفه آموزش و ترويج كشاورزي به عهده بخش خصوصي گذاشته شده است در صورتي كه دولت براي اين نشريات جايگاهي قائل نيست و از آنان حمايت نمي كند.
وي با بيان اينكه خريد نشريات كشاورزي از سوي دستگاه هاي دولتي از 30 به سه هزار نسخه كاهش يافته است، اظهار كرد: بخش هاي دولتي حتي از دادن آگهي هاي كشاورزي به نشريات كشاورزي پرهيز مي كنند.
گلباف با بيان اينكه به نظر مي رسد وزارت جهاد كشاورزي از صدا و سيما حمايت مي كند، افزود: عموما درهاي وزارت كشاورزي به روي نشريات خصوصي بسته است و بيش از يكسال است كه وزير جهاد و كشاورزي نشست خبري نداشته است.
وي گفت: نشريات تخصصي در راستاي اهداف و برنامه هاي دولت حركت مي كنند به كشاورزي موصوعيت مي دهند و آن را وارد زندگي مردم مي كنند.
گلباف از دستگاه هاي دولتي خواست نشريات تخصصي كشاورزي را جدي بگيرند و آنها را به عنوان بازوي توانا باور داشته باشند.
مسوول غرفه نشريات كشاورزي نمايشگاه مطبوعات، حضور در نمايشگاه را مفيد دانست و اظهار كرد: در اينجا ما مخاطبان هدف خود را پيدا مي كنيم و به مراجعان مشاوره رايگان مي دهيم.
بيست و يكمين نمايشگاه مطبوعات در567 غرفه و 700 عنوان نشريه از 16 تا 22 آبان ماه در مصلاي امام خميني (ره) تهران پذيراي بازديدكنندگان است.
فراهنگ**1293**1027

سرخط اخبار فرهنگ