۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱
کد خبر: 82286645
T T
۰ نفر
لايحه اصلاح قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا دو شوري شد

تهران- ايرنا- رئيس مجلس شوراي اسلامي لايحه اصلاح قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا را براي بررسي بيشتر و رفع اشكالات ويرايشي به كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي فرستاد تا در شور دوم بررسي شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، علي لاريجاني روز يكشنبه و در جريان بررسي لايحه اصلاح قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا گفت: كميسيون هاي صنايع، بهداشت و عمران درباره اين لايحه اظهار نظر نكرده اند.
وي تصريح كرد: اين لايحه داراي ايرادات و اشكالات ويرايشي بسياري است و بايد بار ديگر كميسيون كشاورزي به عنوان كميسيون اصلي آن را بررسي كند.
به همين دليل اين لايحه به كميسيون كشاورزي براي بررسي بيشتر باز خواهد گشت.
لاريجاني افزود: در حال حاضر با ايرادهاي متعددي در لايحه هواي پاك مواجه هستيم كه دومسير را مي توانيم پيش رو بگيريم يا لايحه مسكوت بماند يا براي شور دوم به كميسيون كشاورزي ارسال شود.
وي با تاكيد بر اهميت موضوع آلودگي هوا تصريح كرد: بهتر است اين لايحه براي بررسي مجدد به كميسيون ارسال شود چرا كه استان هاي ديگر به جز تهران از جمله خوزستان، مركزي و سيستان و بلوچستان هر كدام به نحوي درگير آلودگي هوا هستند.
رئيس مجلس با بيان اينكه در لايحه هواي پاك به آلودگي هاي صوتي و هوا اشاره شده است، اظهار داشت: همچنين در بررسي لايحه بايد به نكته اي كه ابطحي اشاره كرد توجه داشته باشيم كه شاكله لايحه تغيير نكند چرا كه شوراي نگهبان به آن اشكال خواهد گرفت، چون كليات اين لايحه در جلسات قبل به تصويب نمايندگان رسيده است.
وي خاطر نشان كرد: تاكنون سه ماده از لايحه هواي پاك تصويب شده است اما باقي مواد ايرادهاي متعددي دارد كه لازم است با دقت بيشتري بررسي شود و نظر كميسيون هاي صنايع، بهداشت و انرژي نيز گرفته شود البته نبايد شاكله لايحه تغيير كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: سه ماده تصويب شده تغييرنخواهد كرد ولي بايد مواد ديگر بررسي و منقح شود، در برخي مواد شاهد تفاوت قوانين هستيم كه بايد به اين نكته نيز توجه شود.
همچنين نادر قاضي پور پيش از سخنان علي لاريجاني و در جريان بررسي لايحه هواي پاك با استناد به ماده 195 تذكر داد و گفت: با توجه به ايراداتي كه در لايحه وجود دارد بهتر است موضوع مسكوت بماند.
لاريجاني در پاسخ به اين تذكر گفت: از آنجايي كه با درخواست نمايندگان موضوع لايحه هواي پاك با اولويت در دستوركار قرار گرفت وجهه بيروني خوبي ندارد كه اكنون لايحه را مسكوت بگذاريمَ؛ بهتر است براي رفع اشكالات لايحه را براي شور دوم به كميسيون كشاورزي ارجاع دهيم.
سيام**9103**1446 ** خبرنگار: حميد شهرياري ** انتشار دهنده : حميدي

سرخط اخبار سیاست