۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82473679
T T
۰ نفر

توسعه كشاورزی تنها راهكار ركود اقتصادی شویشه است

۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82473679
توسعه كشاورزی تنها راهكار ركود اقتصادی شویشه است

سنندج-ایرنا- بخشدار كلاترزان گفت: توسعه كشاورزی تنها راهكار ركود اقتصادی شویشه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیف الله ساعدی روز شنبه در آیین افتتاحیه فاز اول شبكه فرعی سامانه سد آزاد با حضور وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه شویشه از اراضی مستعد كشاورزی برخوردار است گفت: افتتاح شهرك صنعتی شویشه می تواند زمینه ساز اشتغال و افزایش درآمد برای مردم این شهر باشد.
وی با بیان اینكه حذف شویشه از محور سنندج - مریوان اشتغال و خدمات را در این شهر با ركود مواجه كرده است افزود: این امر نیازمند نگاه ویژه مسئولان ارشد استانی به این شهر است.
وی به ظرفیت های بخش كشاورزی شهر شویشه اشاره كرد و گفت: در راستای گسترش انگور دیم درصددیم باغات انگور این شهر را به هشت هزار هكتار افزایش دهیم.
وی افزود: مركز جهاد كشاورزی شویشه از مراكز فعال است و در راستای آموزش كشاورزان، توسعه باغات و اراضی كشاورزی اقدامات قابل تقدیری انجام شده است.
وی با اشاره به اینكه بخش كشاورزی می تواند رونق اقتصادی و اشتغال را در این شهر ایجاد كند، توسعه كشاورزی را تنها راهكار ركود اقتصادی در شویشه عنوان كرد.
ساعدی با اشاره به توپوگرافی این منطقه در توسعه باغات دیم، كاشت 32 هزار قلم انگور دیم در 40 هكتار از زمین های شویشه را از اقدامات جهاد كشاورزی استان بیان كرد.
وی افزود: با تلاش مسئولان سازمان جهاد كشاورزی و منابع طبیعی استان 850 هكتار جنگل در استان احداث شده است و امید است این میزان به هفت هزار هكتار برسد.
در ادامه مسئول مركز خدمات جهاد كشاورزی شویشه اظهار كرد: شویشه با وجود 20 واحد مرغداری گوشتی، سالانه سه هزار تُن گوشت مرغ تولید می كند.
كاوه نیكدل گفت: هم اكنون 2 واحد پرورش ماهی با ظرفیت نیم تُن، یك واحد گاوداری شیری نیمه صنعتی،سه واحد 50 راسی پرواربندی گوساله و 2 واحد پرواربندی نیمه صنعتی بره ظرفیت ویژه ایی در بخش كشاورزی ایجاد كرده است.
وی اظهار كرد: سالانه 9 هزار كیلو عسل با فعالیت 130 زنبوردار حرفه ایی در 2 هزار و 900 كندوی مدرن در شویشه تولید می شود.
همچنین كارخانه آجر در شویشه نیز افتتاح شد، افتتاح این كارخانه زمینه اشتغالزایی 200 نفر را فراهم می كند.
شهر شویشه با 450 خانوار و هزار و 400 نفر جمعیت، دارای 48 روستا و 43 دهیاری فعال است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: امید بهمنی

سرخط اخبار استان‌ها