۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۲
کد خبر: 81992195
T T
۰ نفر
يك مسئول سازمان غذا و دارو: بيماري هاي قلبي و سرطاني به صورت مستقيم با مواد غذايي در ارتباطند

اهواز - ايرنا - مدير كل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و داروي كشور گفت: بيماري هاي سرطاني و قلبي، عروقي از بيماري هايي هستند كه به صورت مستقيم با مواد غذايي و آشاميدني در ارتباط هستند.

به گزارش ايرنا بهروز جنت يكشنبه در نخستين كنگره كميته هاي تحقيقات دانشجويي جنوب غرب كشور در سرسراي شهداي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز اظهار كرد: بيماري هاي سرطاني و قلبي، عروقي بيشترين هزينه ها را دارند.
وي افزود: اين دو عامل مخاطره آميز براي سلامتي كشور كه بيشترين مرگ و مير را پس از تصادفات دارند با مواد خوراكي و آشاميدني در ارتباط هستند.
جنت ادامه داد: همچنين بيماري هايي كه به سرعت و با فاصله زماني كمي پس از مصرف غذا بروز مي كنند مسموميت هاي ميكروبي و آلرژي ها هستند.
مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و داروي كشور گفت: هم اكنون
10 هزار كارخانه داريم در حالي كه سال 1357، 432 كارخانه و 716 محصول پروانه دار زير نظارت قرار داشت اما با توجه به افزايش كارخانه ها ابزار و امكانات هنوز به اندازه ارتقا نيافته است.
وي اظهار كرد: سامانه نظارتي فقط از بازرسي عبور كرده در حالي كه تبديل به نظارت بر زنجيره كامل يعني از تامين مواد غذايي تا سرسفره را در بر مي گيرد.
جنت با اشاره به اينكه يكي از مهمترين اصول در نظارت ردگيري و رديابي محصول است ابراز اميدواري كرد: اين اصل هر چه زودتر نهادينه و تكميل شود.
نخستين كنگره كميته هاي تحقيقات دانشجويي جنوب غرب كشور 16 و 17 اسفند در سرسراي شهداي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در حال برگزاري است.
از 664 مقاله ارسالي از 333 دانشگاه كشور به اين كنگره، 33 درصد مقالات پذيرش شدند.
3004/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها