۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82122956
T T
۰ نفر
اتحاديه خصوصي براي گسترش صادرات غيرنفتي در ساوجبلاغ تشكيل مي شود

كرج - ايرنا - نخستين نشست كارگروه توسعه صادرات روز چهارشنبه با حضور معاون استاندار البرز، نماينده مردم، مديركل صنعت، رايزن ايران در كشورهاي عمان و تايلند و جمعي از برترين توليدكنندگان صنعت غذا در ساوجبلاغ برگزار و مقرر شد كه زمينه تشكيل اتحاديه اي براي گسترش صادرات ايجاد شود.

به گزارش ايرنا، معاون منابع انساني و توسعه اشتغال استانداري البرز در اين نشست با تاكيد بر اينكه دولت تدبير و اميد در كنار صنعت خواهد بود، گفت: در جلسات تسهيل و رفع موانع توليد مصوبات خوبي داشته ايم كه به رونق اقتصاد استان در آينده اي نزديك تاثير خواهد گذاشت.
عبادالله كامكار از تشكيل شوراي اداري اقتصادي با حضور صاحبان صنايع در آينده نزديك در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و از صاحبان صنعت خواست دفاتر مركزي خود را به مركز استان انتقال دهند و يا به مراكز شهرستان ها بياورند تا بسياري از مشكلات خدمات اداري در استان ديگر رفع شود.
معاون فرماندار و دبير اين نشست نيز از آمادگي فرمانداري براي انتخاب هيات مديره براي كنسرسيوم تجارت براي بخش غذا در ساوجبلاغ خبر داد و گفت: با ورود بخش خصوصي به اين بخش كه عمده آنان به صورت تخصصي از توليد كننده و صادركننده تشكيل شده، پيش بيني مي شود خبرهاي خوبي در بخش صادرات غيرنفتي در حوزه كشورهاي آسيايي داشته باشيم.
فرماندار ساوجبلاغ نيز در اين نشست با معرفي برترين هاي توليد در بخش كشاورزي و صنايع غذايي در ساوجبلاغ، گفت: در نشست كار گروه و رفع موانع در شهرستان در كنار صاحب صنعت هستيم و همه مديران مكلف هستند از سختگيري هاي بي مورد پرهيز كنند و در اجراي توسعه و رفع مشكل كارخانه ها قدم بر دارند.
ابوالقاسم پاليزگير ايجاد ظرفيت هاي لازم براي توسعه صادرات را براي صاحبان صنعت مورد تاكيد قرار داد و گفت: اگر ما امروز كوتاهي كنيم مطمئن باشيد بازار را كشورهاي ديگر در اختيار خواهند گرفت.
وي گفت: از ظرفيت و توان ساوجبلاغ در توسعه صادرات بايد استفاده شود و اين اولين قدم براي تشكيل كنسرسيوم صاحبان صنعت غذا است و تصميم داريم به نام تجاري ساوجبلاغ چنين گروهي راه اندازي و براي صادرات محصولات ساوجبلاغ برنامه ريزي شود.
نماينده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس نيز به حذف قانون هاي دست و پاگير در مجلس شوراي اسلامي براي رفع موانع و مشكلات صادرات اشاره كرد و گفت: در سال هاي گذشته بخشنامه و قوانيني تصويب شده كه خيلي از آنها جلوي دست و پاي فعاليت صاحب صنعت را مي گيرد و مانع فعاليت آنها مي شود.
محمود بهمني افزود: يكي از اولويت هاي من در حوزه انتخابيه پرداختن به بخش صنعت است و اين ارتباط را با صاحبان صنعت بيشتر خواهم كرد و از نظر آنان براي رفع مشكلات اين بخش استفاده خواهم كرد.
وي ارز آوري با گسترش صادرات را در شهرستان براي فعالان اين بخش مهم دانست و تشكيل كنسرسيوم در ابخش را مهم خواند.
وي گفت: دولت بايد به بخش خصوصي اعتماد كند و تا اين بخش بتواند راه خودش را خودش پيدا كند.
رايزن بازرگاني ايران در كشورهاي عمان و تايلند نيزگفت: اقتصاد مقاومتي يعني اينكه همه امكانات دولتي و نظام پشت سر بخش خصوصي باشد و با ارائه تسهيلات براي پر بار كردن رشد اقتصادي اهتمام بورزيم.
پاك سرشت افزود: در كشورهاي ديگر به بخش خصوصي و سرمايه گذار شخصيت مي دهند و ما نيز بايد چنين عمل كنيم و با سرمايه گذاران همكاري كنيم.
وي از مديران واحدهاي توليدي خواست تا طعم صادرات را بچشند چرا كه در اينصورت سراغ سود داخلي نخواهند رفت.
1535

سرخط اخبار استان‌ها