توزیع اقلام غذایی حمایتی در مهاباد به ۱۴۰۰ بسته رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کار شهروندان تاکنون، یک‌هزار و ۴۰۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

محمد جهین روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعطیلی بازار و قرنطینه خانگی موجب شده وضعیت معیشتی اقشار مختلف جامعه تحت تاثیر قرار گیرد و بر این اساس کمک‌های خیّران، نهادهای مردمی و ارگان‌های حمایتی برای جبران بخشی از نیازهای مردم و تامین مواد خوراکی جمع‌آوری و تقسیم شد.

وی ادامه داد: این بسته‌ها شامل اقلام اساسی نظیر گوشت، روغن، برنج، ماکارونی و ماسک بهداشتی به ارزش هر بسته، ۲ تا سه میلیون ریال بوده است.

وی اضافه کرد: توزیع یک‌هزار و ۵۰۰ بسته مواد غذایی نیز که از قبل برای شرایط بحرانی انبار شده بود، در هفته آینده بین افرادی که تاکنون موفق به دریافت این بسته‌های حمایتی نشده‌اند، آغاز خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: لیست کارگران ساختمانی و افراد روزمزد با هماهنگی انجمن کارگران ساختمانی برای شناسایی و اهدای بسته های حمایتی نیز در دست تنظیم است تا به این قشر آسیب پذیر نیز کمک خوراکی اهدا شود.

وی تاکید کرد: مسوولان و خیران این شهرستان باید به فکر جبران ضررهای اقتصادی خانوارهای بی‌بضاعت به علت تعطیلی روزهای اخیر باشند و گوشه‌ای از ارزاق سفره شهروندان کم درآمد را تامین کنند.

با توجه به شیوع کرونا و دستور ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی بازار بسیاری از اقشار کم‌درآمد جامعه از جمله کارگران، دستفروشان و افراد روز مزد دچار مشکل مالی شده‌اند که بر این اساس اقدام خیرخواهانه خیران در این روزها قابل ستایش است.

خیّران مهابادی در مجموع تاکنون ۵۵ میلیارد ریال برای مقابله با گسترش ویروس کرونا، تامین تجهیزات بیمارستانی و تهیه بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند کمک کردند.

پنج‌هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی هم‌اکنون با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش‌آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.

مهاباد دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha