۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵
کد خبر: 82120899
T T
۰ نفر
توزیع مرغ منجمد، به منظور كنترل قیمت، در استان سمنان افزایش یافت

سمنان- ایرنا- با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ گرم در روزهای اخیر در استان سمنان همزمان با نیمه های ماه مبارك رمضان، شركت پشتیبانی امور دام این استان، از توزیع قابل توجه گوشت منجمد مرغ با قیمت مصوب، با هدف كنترل قیمت گوشت مرغ در بازار، در قالب طرح ضیافت ماه رمضان خبر داد.

مدیر شركت پشتیبانی امور دام استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: توزیع مرغ منجمد دولتی از سوی جهاد كشاورزی در استان سمنان به منظور كنترل قیمت مرغ گرم، در روزهای اخیر افزایش یافته است و این قابلیت وجود دارد تا روزی 30 تن مرغ منجمد توزیع شود.
اسفندیار مونسان افزود: ذخایر مرغ منجمد در سردخانه های استان سمنان حدود هزار و 700 تن است كه این میزان، ذخیره راهبردری و مطلوبی برای كنترل نوسان قیمت در بازار گوشت مرغ، محسوب می شود.
قیمت گوشت مرغ گرم از هفته گذشته در حدود هر كیلوگرم 65 هزار ریال به حدود 76 هزار ریال در روزهای اخیر رسیده و این میزان افزایش قیمت باعث نوسان در بازار مرغ شده است.
مدیر شركت پشتیبانی امور دام استان سمنان با اشاره به مجاب شدن واحدهای صنفی برای توزیع گوشت مرع منجمد، تاكید كرد: مردم استان درباره میزان ذخیره و قیمت گوشت مرغ نگران نباشند، زیرا توزیع مرغ منجمد دولتی در استان سمنان به صورت گسترده، حتی در فروشگاه های زنجیره ای آغاز شده، تا به كاهش قیمت مرغ گرم و تعادل قیمت گوشت مرغ كمك شود.
مونسان با تاكید بر اینكه مرغ منجمد دولتی توزیع شده از نظر وزن و كیفیت مورد تایید است زیرا زیر نظر دامپزشكی و با دستگاههای تمام خودكار كشتار شده است، افزود: در روزهای آینده نیز با همكاری صنوف مرغ و ماهی، در كنار مرغ گرم، مرغ منجمد در استان سمنان به صورت كامل توزیع می شود.
وی به قیمت های مصوب گوشت مرغ منجمد توزیع شده در استان سمنان اشاره كرد و گفت: تمام مرغ های منجمد دولتی به قیمت هر كیلوگرم 45 هزار ریال به صنوف و فروشگاه ها تحویل داده می شود و صنوف موظف هستند این مرغ ها را به قیمت هر كیلوگرم 50 هزار ریال به دست مصرف كننده برسانند.
وی با اشاره به مهلت زمانی قابل توجه مرغ های منجمد توزیع شده برای مصرف، خاطرنشان كرد: تاریخ مصرف این مرغ ها مدت دار و تا حدود پنج تا 6 ماه آینده است.
مدیر شركت پشتیبانی امور دام استان سمنان، افزایش و نوسان قیمت مرغ را در بازار مقطعی دانست و استقبال مردم از مرغ منجمد را عامل موثری بر كاهش نوسان قیمت واقعی مرغ عنوان كرد و گفت: بازگشت تعادل به بازار مرغ، ارتباط مستقیمی با میزان استقبال مردم از گوشت منجمد دارد.
میزان مصرف روزانه گوشت مرغ در استان سمنان به طور متوسط 30 تن است.
7340/6103

سرخط اخبار استان‌ها