ایجاد امنیت اقتصادی برای مردم راهکار تحقق شعار سال است

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران گفت: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است.

«ارسلان قاسمی» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، معتقد هستیم که شعار سال متوجه بخش تعاون به عنوان اقتصاد مردمی است در نتیجه باید ساماندهی و جلب مشارکت مردم و امنیت خاطر را برای مردم فراهم کنیم.

وی افزود: در صورتی که امنیت خاطر برای مردم ایجاد شود، به‌طور قطع سرمایه های راکد و خرد به سمت کارها و فعالیت های اقتصادی و تولیدی سرازیر خواهد شد. در همین راستا باید را شرایط فراهم کنیم تا کارهای بزرگ تولیدی و صنعتی در کشور رقم بخورد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران تاکید کرد: بخش تعاون نشان داده است که در جلب مشارکت های مردمی موفق عمل کرده است در همین راستا در شهریور ماه سال گذشته ۸۸۸ طرح توسط معاون اول رییس جمهور افتتاح شد که ۹۲ درصد سرمایه مورد نیاز این طرح ها توسط خود مردم و فقط هشت درصد توسط بانک های عامل تامین شده بود.

وی با بیان اینکه با سرمایه های مردم می توان فعالیت های اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ را انجام داد، گفت: تحقق شعار سال را باید با ساماندهی و تشویق جلب سرمایه های مردمی برنامه ریزی کنیم.

قاسمی ابراز داشت: اتاق تعاون ایران آمادگی دارد تا آسیب شناسی و راهکار مباحث تولیدی را به قوای سه گانه ارائه کند، زیرا بخشی از رفع موانع تولید در حوزه سیاستگذاری هاست.

وی با اشاره به اینکه جهش تولید مباحث کمی و کیفی را به همراه دارد، گفت: برای اینکه به رشد برسیم باید موانع تولید را برطرف کنیم، این موانع بخشی به خاطر سیاستگذاری است که باید در دولت و مجلس به آن توجه ویژه شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران ادامه‌داد: بحث تولید در قرن قبل به موضوع «تولید برای تولید» می پرداختف اما امروز این شعار در علم اقتصاد به «تولید برای بازار» تغییر کرده است؛ بر این اساس باید ابتدا بازار داشته باشیم و بعد به تولید بپردازیم.

وی با تاکید بر استفاده از بازارهای صادراتی، گفت: یکی از شاخص های مهم در تولید بحث بازار داخلی و بین المللی است و از این رو تولید در همه کالاها باید صادرات محور باشد.

قاسمی اضافه‌کرد: برای داشتن تولیدات صادرات محور باید استانداردهای بین المللی را رعایت کنیم که این امر منجر به افزایش کیفیت کالاها در داخل کشور نیز خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: رونق صادرات نیاز به حمایت های بانک مرکزی در حوزه تعهد ارزی و تامین نقدینگی دارد که در دولت سیزدهم شاهد همکاری این نهاد هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha