۳۰ دی ۱۳۹۵، ۹:۵۵
کد خبر: 82393054
T T
۰ نفر

شيروان در خريد جو رتبه نخست استان را كسب كرد

۳۰ دی ۱۳۹۵، ۹:۵۵
کد خبر: 82393054
شيروان در خريد جو رتبه نخست استان را كسب كرد

شيروان- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شيروان گفت: در سال زراعي جاري بيش از 18 هزار تن جو از كشاورزان شيروان خريداري شد كه در اين زمينه رتبه نخست استان را كسب كرديم.

به گزارش ايرنا سعيد خوشقامت چهارشنبه شب در مراسم تجليل از توليد كنندگان برتر بخش كشاورزي شيروان اظهار كرد: همچنين امسال 50 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از كشاورزان شيروان خريداري شد كه در زمينه خريد گندم بعد از شهرستان مانه و سملقان، شيروان در جايگاه دوم استان قرار گرفت.
وي با بيان اينكه شيروان در بسياري از شاخص هاي كشاورزي رتبه اول استان را دارد گفت: اين شهرستان در توليد گوشت سفيد، توليد پرورش ماهي و سيب درختي رتبه اول استان را داشته است.
فرماندار شيروان گفت: ايران امروز به يكي از كشورهاي توليد كننده در حد خودكفايي و صادركننده رسيده است.
عباسعلي صفايي اظهار كرد: سياست دولت در راستاي بحث امنيت غذايي فقط بحث كميت نيست و امروز سلامت تغذيه اولويت اول است كه رسالت و امنيت غذاي سالم به دست كشاورزان است و اگر توليد بهداشتي و سالم داشته باشيم ضريب اشغال تخت هاي بيمارستان به شدت كاهش مي يابد.
وي با اشاره به انباشت پياز در انبارها گفت: اين امر هدر دادن سرمايه كشور است كه در زمينه توليد بايد تنوع زراعي را داشته باشيم چرا كه تنوع در همه زمينه ها بقاء است.
صفايي با بيان اينكه هم اكنون رشد اقتصادي كشور به رشد مثبت تبديل شده است افزود: كشاورزان در تحقق شعار سال پيشتاز بوده اند كه اين افتخار بزرگي است.
در پايان اين مراسم از 32 توليد كننده برتر بخش كشاورزي در شيروان تجليل به عمل آمد.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد كه 105 هزار عرصه زراعي و باغي دارد.
7186/ 6041 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها