۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82271192
T T
۰ نفر
توليد بيش از 37 هزار تن ذرت بذري و دانه اي در پارس آباد مغان

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي پارس آباد مغان از توليد بيش از 37 هزار تن ذرت بذري و دانه اي در اين شهرستان خبر داد.

علي اكبر حسنيان روز سه شنبه گفت: در سال زراعي جاري در سطح دو هزار و 438 هكتار ذرت بذري در 9 رقم و ذرت دانه اي در سطح سه هزار و 881 هكتار در حوزه شهرستان پارس آباد زير كشت رفته است و از كل ارقام ذرت بذري كشت شده بيش از 10 هزار تن و از ذرت دانه اي حدود 27 هزار تن محصول برداشت مي شود.
وي اظهار كرد: در زمينه خريد محصول ذرت دانه اي توليدي كشاورزان ، از اول تاريخ برداشت يك مركز خريد با حضور كارشناس ناظر به عنوان حامي منافع زارعان داير شده است.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جهاد كشاورزي اردبيل ، او افزود: در سال هاي گذشته برداشت ذرت بذري به صورت دستي انجام مي شد و اين كار مستلزم هزينه گزاف و مشكلاتي براي زراعان بود ولي در سال جاري با هدف افزايش كيفيت بذر ذرت توليدي ، برداشت مكانيزه با كمباين برداشت بلال (پيكر هاسكر) كه توسط شركت هاي دولتي (كشت و صنعت مغان و پارس) و بخش خصوصي با ارائه تسهيلات و پرداخت سه ميليارد ريال يارانه خريداري شده و در اختيار كشاورزان منطقه قرار گرفته ، انجام مي شود.
ذرت بذري توليدي در دشت مغان 70 درصد بذر مورد نياز ذرت را در كشور تامين مي كند ، اين ذرت پس از برداشت ، عمليات فرآوري و بسته بندي زير نظر موسسه تحقيقات ثبت و گواهي بذر و نهال در اختيار كشاورزان ذرت كار كشور قرار مي گيرد.
پارس آباد مغان در شمال اردبيل و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: عارف شيرزاد
6018/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها