۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۲۰
کد خبر: 82650976
T T
۰ نفر
امنیت غذایی كشور را باید با استفاده از فناوری های نوین ارتقا داد

كرج-ایرنا-رئیس انجمن ژنتیك ایران گفت: ظرفیت های تولید محصولات كشاورزی و مواد غذایی برای داشتن امنیت غذایی در كشور فراوان بوده و باید با استفاده از فناوری های نوین امنیت غذایی را ارتقاء بخشید.

به گزارش ایرنا محمود تولایی عصر پنجشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوتكنولوژی ایران دركرج در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه ایران به این بلوغ علمی رسیده كه استفاده از فناوری های نوین را به صورت مطمئن به خدمت بگیرد و محصولات ایمنی را تولید كند.
وی اضافه كرد: كشور ظرفیت زیادی در زمینه تولید انواع محصولات غذایی، دارویی ، كشاورزی و سایر صنایع را دارد و به همین منظور با ایجاد زیر ساخت های لازم می توانیم از این فرصت استفاده كنیم.
تولایی با بیان اینكه یكی از عرصه های مهم بایوتكنولوژی امنیت غذایی است بیان داشت: كشور ما از منابع اولیه و خدادادی ، ذخایر ژنتیكی و استعدادهای زیادی برخوردار است و باید از این ظرفیت ها برای رشد هر چه بیشتر بایوتكنولوژی بهره گیریم.
رئیس انجمن ژنتیك ادامه داد: امروز نباید اسیر جوسازی و شعارهای دیگران باشیم و اجازه دهیم كه آنها برای ما تعیین كنند كه از چه دانش و فناوری و تاچه حدودی استفاده كنیم .
تولایی افزود: كسانی كه در جامعه ایجاد احساس ناامنی و نگرانی در خصوص استفاده از محصولات تراریخته می كنند باید پاسخ بدهند كه این نگرانی نسبت به محصولات تراریخته وارداتی بیشتر وجود دارد یا محصولات تراریخته ای كه در داخل كشور و تحت نظر كارشناسان و توسط ضوابط كشورمان تولید می شود ؟
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسكری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
۰ نفر