۷ مهر ۱۳۹۵، ۰:۰۴
کد خبر: 82246713
T T
۰ نفر
61 هزار و 200 تن برنج سفید در آستانه اشرفیه تولید شد

رشت - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی آستانه اشرفیه گفت: امسال حدود 61 هزار و 200 تن محصول برنج سفید در اراضی این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

گودرز كمال پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ارزش اقتصادی این میزان برنج تولیدی كشاورزان منطقه را حدود 581 میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان كرد و گفت: هر كیلوگرم محصول برنج این شهرستان بین 90 تا 100 هزار ریال در بازار به فروش رسیده است.
وی در ادامه میزان اراضی زیر كشت برنج این شهرستان را 23 هزار و 570 هكتار عنوان و اظهار داشت: امسال حدود 102 هزار تن شلتوك برنج از اراضی این شهرستان به دست آمده كه از این میزان 60 درصد به برنج سفید تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینكه در سال گذشته 106 هزار تن شلتوك برنج از اراضی شهرستان به دست آمده یادآور شد: بارش باران همزمان با تلقیح برنجهای زود نشاء از عوامل اصلی افت محصول برنج كشاورزان این شهرستان در سال زراعی امسال بوده است.
وی در ادامه افزود: این در حالی است كه محصول برنج امسال كشاورزان شهرستان از كیفیت و مرغوبیت بسیار خوبی برخوردار است.
كمال پور در ادامه از تولید برنج به عنوان یكی از مهمترین منابع اقتصادی كشاورزان این شهرستان یاد كرد و گفت: هاشمی ، علی كاظمی ، لاهیجان جو و جمشید جو از مهمترین ارقام محصول برنج این شهرستان به شمار می روند.
وی با اشاره به اینكه نشاء برنج همه ساله در اواخر فروردین ماه در اراضی این شهرستان انجام و در اوایل مردادماه نیز محصول برنج توسط كشاورزان برداشت می شود اظهار داشت: عطر و طعم مطلوب از ویژگیهای مهم برنج این شهرستان است كه موجب شده همواره مورد توجه مصرق كنندگان قرار بگیرد.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار : علیرضا رنجكش **انتشار دهنده : نصراله ابراهیمی
6070/7287

سرخط اخبار استان‌ها