۲ عامل مؤثر در منطقی شدن قیمت‌های اخیر برنج ایرانی

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت:‌ قیمت برنج ایرانی در بازار کاهش یافته است و در روزهای آینده کاهش قیمت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

قاسمعلی حسنی  با بیان اینکه قیمت برنج در بازار تهران نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است، اظهار داشت‌:‌قیمت برنج ایرانی درجه یک نسبت به روزهای گذشته ۱۰ هزار تومان کاهش داشته و به کیلویی ۱۱۰ هزار تومان رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که قیمت برنج ایرانی درجه یک در روزهای آتی کاهش بیشتری داشته و کیلویی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان برسد.

حسنی با بیان اینکه این قیمت‌ها مربوط به برنج های درجه یک است، تصریح کرد: قیمت برنج ایرانی با کیفیت پایین تر در بازار از کیلویی ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان هم وجود دارد.

این مسئول پیش‌بینی کرد که طی دو هفته آینده با شروع برداشت برنج، قیمت برنج کاهش بیشتری داشته باشد.

*دو عاملی که قیمت برنج را کاهش داد

وی در پاسخ به اینکه دلیل کاهش قیمت برنج چیست؟ گفت: دو عامل در پایین آمدن قیمت برنج نقش داشته است، نخست اینکه برداشت برنج به زودی آغاز می‌شود و پیش بینی می‌شود که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم و این از نظر روانی روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی به دلیل دوم هم اشاره کرد و گفت: امسال دولت واردات برنج را که همه ساله ۵ ماه از سال ممنوع بود، آزاد کرده است و همین عاملی برای کاهش قیمت شده است.

به گفته این مسئول با اختلاف زیادی که بین قیمت برنج خارجی و ایرانی وجود داشت دیگر ممنوعیت واردات محلی از اعراب نداشت و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت ممنوعیت سال‌های گذشته را بردارد.

منبع:فارس 

کد خبر 53100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =