۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۸:۴۵
کد خبر: 82723457
T T
۰ نفر
3هكتار زمين‌هاي كشاورزي جاسك به كشت آلوئه ورا اختصاص يافت

جاسك -ايرنا- مدير جهاد كشاورزي جاسك گفت: سه هكتار از زمين‌هاي كشاورزي در دهستان جاسك كهنه اين شهرستان به كشت محصول آلوئه ورا اختصاص يافت.

مختار حديدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فصل كشت در اين منطقه از ابتداي مهر تا اواسط آبان است و برداشت محصول آلوئه ورا از نيمه دوم اسفند آغاز مي شود و تا پايان فروردين ادامه دارد.
وي با بيان اينكه ايجاد اشتغال و افزايش درآمد بهره برداران ، از مهمترين اهداف توسعه كشت آلوئه ورا در اين منطقه به شمار مي ‌رود اظهار داشت: به ازاي هر هكتارسطح زير كشت بيش از 100تن برگ گياه آلوئه ورا برداشت مي شود كه با توجه به زمين هاي اختصاص يافته ، هم اكنون سالانه 400 تن برگ برداشت مي شود.
حديدي هزينه كاشت اين گياه را در سال اول به ازاي هر هكتار 120ميليون ريال عنوان كرد و گفت: در سالهاي بعد با استفاده از پاجوش هاي كشت اين درخت افزايش مي يابد.
وي خاطرنشان كرد: محصولات توليد شده علاوه بر عرضه در بازار‌هاي استان به استان‌هاي تهران و فارس ارسال مي‌شود.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان جاسك گفت:آلوئه ورا به صورت ژل ، كپسول ، عصاره و برگ تازه مورد استفاده قرار مي گيرد و در صنايع بهداشتي و آرايشي ، درمان بعضي از بيماري هاي پوستي ، نوشابه سازي و ده ها موارد ديگر مورد استفاده گرفته شده و در بازار جهاني جايگاه مناسبي براي صادرات دارد.
آلوئه ورا گياهي است كه محدوديت هاي آبي و خاكي و شرايط سخت اقليمي را به راحتي تحمل مي كند.
شهرستان جاسك با 58 هزار نفر جمعيت در 300 كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
خبرنگار : حسن آتش زبان **انتشار : خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@

سرخط اخبار استان‌ها