۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲
کد خبر: 81880940
T T
۰ نفر
تفاهمنامه همكاری اتاق بازرگانی اصفهان و فورزهایم آلمان منعقد شد

اصفهان- ایرنا- تفاهمنامه همكاری بین اتاق های بازرگانی اصفهان و شهر فورزهایم از منطقه بلك فارست شمالی ایالت بادن ورتمبرگ آلمان منعقد شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز چهارشنبه اعلام كرد: هیات اعزامی اتاق اصفهان در دیدار با بورخارد توست(Burkhard Thost) رییس اتاق بازرگانی فورزهایم تفاهمنامه همكاری (MOU) امضا كرد.
در این تفاهمنامه با توجه به برداشته شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران، توسعه روابط تجاری بین اصفهان و منطقه بلك فارست مورد تاكید قرار گرفت.
در بخشی از این تفاهمنامه آمده است: دو طرف متعهد می شوند اطلاعات دقیقی از بازار و زمینه های توسعه تجارت به طرف مقابل ارائه كنند و با برگزاری همایش های دو جانبه، زمینه همكاری بین فعالان اقتصادی را فراهم سازند.
در این تفاهمنامه، توسعه صنعت گردشگری بین اصفهان و ایالت بادن ورتمبرگ آلمان مورد تاكید قرار گرفت.
بورخارد توست رییس اتاق بازرگانی فورزهایم در مراسم امضای این تفاهمنامه ابراز علاقه كرد كه شركت های این شهر با همتایان اصفهانی در زمینه مدیریت پروژه همكاری نزدیكی داشته باشند.
عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز با برشمردن ویژگی های صنعتی استان اصفهان گفت: اصفهان با دارا بودن بیش از هشت هزار واحد صنعتی و تولید 70 درصد فولاد ایران همواره می تواند نقش موثری در روابط تجاری و صنعتی ایران و آلمان داشته باشد.
همچنین هیات اعزامی اتاق بازرگانی اصفهان در سفر به آلمان با حضور در ایالت بادن ورتمبرگ با معاون وزیر اقتصاد و دارایی، روسای اتاق بازرگانی فورزهایم و فرایبورگ دیدار و از چند واحد صنعتی این ایالت بازدید كردند.
ایالت بادن - وورتمبرگ با مساحتی حدود 35 هزار و 752 كیلومتر مربع معادل 15 درصد آلمان، سومین ایالت بزرگ این كشور به‌شمار می‌آید و پایتخت این ایالت شهر اشتوتگارت است.
این ایالت با 11 میلیون نفر جمعیت 16 درصد صادرات آلمان با 173 میلیارد یورو را به خود اختصاص داده است .
همچنین معاون وزیر اقتصاد و دارایی ایالت بادن ورتمبرگ آلمان در دیدار با هیات تجاری اتاق اصفهان، برقراری ارتباط بین خوشه های صنعتی ایالت بادن و استان اصفهان را خواستار شد و گفت: این ایالت در بخش تولیدات صنعتی و خدمات جایگاه ویژه ای در اقتصاد آلمان دارد و با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان می توان شاهد همكاری های مشترك در زمینه های مختلف صنعتی بود.
هارتموت ریچل(Hartmut Reichl) افزود: ایالت بادن در بخش های توسعه صنعت گردشگری، انتقال فناوری و آخرین فناور های صنعتی می تواند با استان اصفهان همكاری نزدیكی داشته باشد.
رئیس اتاق بزرگانی اصفهان نیز در این دیدار خواهان برگزاری نمایشگاه صنعتی مشترك بین دو استان اصفهان و بادن آلمان شد و گفت: در این نمایشگاه بنگاه های كوچك و متوسط (S.M.E) دو طرف می توانند زمینه همكاری مشترك را جستجو كنند.
سهل آبادی خواهان تعیین سطح شركت های كوچك و متوسط بادن از سوی اتاق بازرگانی این ایالت و معرفی آن به اتاق اصفهان شد و افزود: اتاق اصفهان بر اساس سطح فعالیت های این شركت ها تلاش می كند شركت های همكار با توانمندی های مشابه را به طرف آلمانی معرفی كند .

*** دیدار با اعضای اتاق بازرگانی فرایبورگ
همچنین هیات اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه سفر خود با آندریاس كمپوف (Andreas Kempff) دبیركل اتاق بازرگانی فرایبورگ، تنها شهر آلمانی خواهرخوانده اصفهان دیدار و گفتگو كردند.
دبیركل اتاق بازرگانی فرایبورگ در این دیدار گفت: اتاق بازرگانی فرایبورگ دارای 48 هزار عضو است و در بخش های صنعتی، آموزشی و گردشگری می تواند با استان اصفهان روابط نزدیكی را تعریف كند.
همچنین در دیدار هیات اتاق اصفهان با مدیران شهرداری فرایبورگ، گونتر بورگر (Gunter Burger) مدیر امور بین الملل و تشریفات شهرداری فرایبورگ گفت: در دهه گذشته كه از خواهرخواندگی فرایبورگ و اصفهان می گذرد فعالیت چندانی بین دو شهر صورت نگرفته است .
وی شرایط سیاسی بین المللی را عامل اصلی اجرایی نشدن بندهای تفاهمنامه خواهرخواندگی دو شهر عنوان كرد و افزود: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و فرایبورگ تنها فعالیت در راستای خواهرخواندگی دو شهر بوده است .
همچنین هیات اعزامی با حضور در كارخانه فولادسازی برخارت و اشمیت در دیدار با توماس بارال (Tomas Baral) مدیر عامل كارخانه، راه های بررسی احداث و سرمایه گذاری واحد تولید فولاد این شركت در استان اصفهان را بررسی كردند.
د/6027/3011

سرخط اخبار استان‌ها