کودکان یمنی در معرض مرگ حتمی قرار دارند

13:52 - 16 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۸۸۲
یونیسف اعلام کرده است که کودکان یمنی در معرض مرگ حتمی قرار دارند چرا که پس از حمله و تجاوز عربستان سعودی، کودکان یمنی جان خود را به علت نبود مواد غذایی از دست می‌دهند.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، یونیسف اعلام کرده است که کودکان یمنی در معرض مرگ حتمی قرار دارند چرا که پس از حمله و تجاوز عربستان سعودی، کودکان یمنی جان خود را به علت نبود مواد غذایی از دست می‌دهند. یکی از عواقب این تجاوز وضعیت کودکان یمنی است که از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و نیاز به مراقبت‌های پزشکی و درمانی دارند. علاوه بر آن دسترسی به بیمارستان و مرکز پزشکی التورا به خاطر تیراندازی و بمب باران‌های شدید، غیر ممکن شده است.

بر اساس آمار‌های اعلام شده، ۴۰ درصد از ۴۰۰.۰۰۰ کودک یمنی در شهر الحدید و حوالی آن هم اکنون از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و شدت بیماری در برخی از کودکان به جایی رسیده که باید در بیمارستان التورا بستری شده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرند.
 
کودکان یمنی در معرض مرگ حتمی قرار دارند+عکس
علاوه بر آن، یونیسف در بیانیه‌ای هشدار داده است که میزان مرگ و میر در کودکان یمنی فاجعه آمیز است. از آنجایی که ۸۰ درصد از کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر الحدیده وارد یمن میشوند و حملات عربسان سعودی و متحدانش این بندر را تخریب و یا مسدود کرده اند، از این رو ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به بحرانی جدی برای یمن تبدیل شده است.

ریچارد استنفورث مأمور منطقه‌ای سیاست گذاری موسسه آکسفام در خاورمیانه اخیراً در مصاحبه با راشا تودی گفته است، حکومت‌های غربی مانند، فرانسه، انگلیس و آمریکا نقش محوری در پدید آوردن این فاجعه انسانی در یمن را بازی می‌کنند و پشت پرده‌ی این جنایت بشری حمایت‌های جنگی خود را اعمال می‌کنند. در واقع این حکومت‌ها باید پاسخ گوی ۱۴ میلیون انسان یمنی باشند که از سوء تغذیه رنج می‌برند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *