۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85455897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح شنبه های احیای واحدهای راکد در کردستان

سنندج-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: امسال طرح شنبه های احیای واحدهای راکد با محوریت واحدهای دام و طیور به اجرا در می آید.

به گزارش ایرنا، علی نوری روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) که با حضور معاون نوآوری و فن‌آوری وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته طرح دوشنبه های تولید در استان به اجرا درآمد که در راستای آن مسائل و موانع پیش روی واحدهای تولیدی شناسایی شد.

وی بیان کرد: ۷۰۰ واحد دام و طیور استان راکد هستند لذا احیای آنها را در دستور کار قرار داده ایم و در قالب طرحی با نام شنبه های احیا این مهم در سال جاری دنبال می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: برای ایجاد اشتغال و رشد تولید نیاز به توجه ویژه به زیرساخت در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی و مرز در استان است.

نوری با بیان اینکه بخشی از ایجاد زیرساخت هم مستلزم بهره مندی از دانش فناوری و اطلاعات است، بیان کرد: کردستان در مسیر صنعتی شدن قرار گرفته است و بی شک توجه به تولید در این بخش می تواند روند توسعه در آنرا تسریع بخشد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور بر توجه ویژه به اشتغال در استان های زاگرس نشین تاکید کرده است، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده نرخ بیکاری در کردستان طی زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، کاهش پیدا کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این مراسم اظهار کرد: اتاق بازرگانی در دوره دهم برای جبران عقب ماندگی تاریخی که کردستان نسبت به سایر استان ها داشته ، ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت را در دستور کار قرار داده است.

کمال حسینی با بیان اینکه ۴۴ برنامه برای این بنیاد هدفگذاری شده است، افزود: شرکت سرمایه گذاری توسعه ای، هشت شهرک صنعتی تخصصی، کنسرسیوم، شرکت مادر تخصصی معدن و صنایع معدنی از جمله برنامه های بنیاد توسعه استان است.

وی بیان کرد: پیشرفت کشور مستلزم توسعه استان های مختلف است بنابراین می طلبد در راستای رشد مناطق گوناگون تلاش مضاعفی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha