چه عواملی سبب تاخیر در پرداخت غرامت کشاورزان می شود؟

سخنگوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت:گرچه صندوق بیمه با مدیریت صحیح در تلاش است تا هرچه سریع تر غرامت سال های گذشته کشاورزان را پرداخت نماید اما صندوق به غیر از حق بیمه گذار و دولت منابع دیگری ندارد.

رامین امینی زارع سخنگوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل تاخیر در پرداخت غرامت کشاورزان از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی اظهار داشت: عدم پرداخت به موقع قدرالسهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی، تاخیر در پرداخت غرامت کشاورزان را به همراه دارد.

وی افزود: با وجود کاهش انگیزه کشاورزان به بیمه محصولات انتظار می رود که هر چه سریع تر حق بیمه محصولات کشاورزی سهم دولت در زمان مناسب درج شده در قانون پرداخت شود تا نگرانی کشاورزان به حداقل برسد.

امینی زارع ادامه داد: گرچه صندوق بیمه با مکانیزم های مالی و مدیریت صحیح در تلاش است تا هرچه سریع تر غرامت مربوط به سال های زراعی گذشته  کشاورزان را پرداخت نماید اما باید گفت که صندوق به غیر از حق بیمه گذار و دولت منابع دیگری ندارد.

***امتناع کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی توجیه پذیر نیست

همچنین رحیم سجادی مدیر صندوق بیمه محصولات جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دولت در جهت حمایت از کشاورزان و دامداران باید هر چه سریع تر حق بیمه خود را پرداخت نماید تا از این باب مشکلاتی برای آنها ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه کاهش انگیزه کشاورزان مبنی بر بیمه محصولات خود توجیه پذیر نیست، افزود:  با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی های اخیر، این امر تنها مشکلات کشاورزان را دو چندان می کند چرا که در ابتدا حق بیمه ای از کشاورزان دریافت نمی شود  و در زمان پرداخت غرامت از آنها کسر می شود.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار