۶ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۴۲
کد خبر: 82246591
T T
۰ نفر
هزینه كرد 2 هزار میلیارد ریال در بخش مكانیزاسیون كشاورزی گلستان

گرگان - ایرنا - رئیس سازمان جهادكشاورزی گلستان گفت: در دوران سه ساله دولت تدبیر و امید 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانكی برای توسعه و مكانیزاسیون بخش كشاورزی استان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا مختار مهاجر روز سه شنبه در جمع تولیدكنندگان ماشین ها و ادوات كشاورزی 14 استان كشور در گرگان، افزود: تزریق این اعتبار در سه سال اخیر باعث شده تا سه هزار و 500 دستگاه تراكتور، یكهزار و 800 دستگاه كارنده و ادوات خاك ورزی و 200 دستگاه كمباین برداشت محصولات زراعی به تجهیزات بخش كشاورزی استان افزوده شود.
وی اضافه كرد: امسال هم 540 میلیارد ریال اعتبار در مرحله نخست برای نوسازی و مكانیزاسیون بخش كشاورزی استان گلستان اختصاص یافته كه تاكنون 230 میلیارد ریال آن جذب شده است.
همچنین وی گفت: در استان گلستان با توجه به این كه در برداشت محصولات و به ویژه گندم از مزرعه بین 5 تا 7درصد ریزش وجود دارد تولیدكنندگان ماشین های كشاورزی داخلی می توانند، كمك كننده برای رفع این مشكل باشند.
وی خواستار نوسازی و مكانیزاسیون بخش كشاورزی و سرمایه گذاری تولیدكنندگان داخلی برای ساخت تجهیزاتی شد كه باعث كاهش ریزش محصول به هنگام برداشت در مزرعه شود.
مهاجر همچنین به مهمترین محصولات تولیدی استان اشاره كرد و افزود: در سال زراعی 95 - 94 مقدار یك میلیون و 500 هزار تن گندم و 300 هزار تن جو از اراضی زیركشت در استان برداشت شد.
استان گلستان دارای 650 هزار هكتار زمین كشاورزی است كه عمده آن به زیر كشت گندم پائیزه می رود.
به گزارش ایرنا دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات كشاورزی، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های كشاورزی از 6 مهر آغاز به كار كرد و تا 9 مهر سال جاری آماده فعالان عرصه صنعت و كشاورزی است.
در این دوره از نمایشگاه 67 شركت در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع از 14 استان گلستان ،اصفهان ،خراسان رضوی ،تهران ،قزوین ،مازندران ،البرز ،همدان ،آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی ،قم ،كردستان ،فارس و كرمان و نمایندگان انحصاری شركت هایی از كشورهای ایتالیا، تركیه، هلند، سوئد، اسلونی، چك، چین و اسپانیا تولیدات خود را عرضه كرده اند.
این نمایشگاه در زمینه عرضه ماشین آلات و ادوات با الگو و تكنولوژی نوین مكانیزاسیون، ماشین های كشت مستقیم (كشاورزی حفاظتی)، ماشین های برداشت (كمباین و تراكتور)، كشنده ها و دنباله بندها، تجهیزات تسطیح زمین كشاورزی، سامانه های آبیاری و لوله و اتصال و نهاده ها شامل بذر كود سم و نهال فعال است.
علاوه بر این در این نمایشگاه انواع كود پاش و سم پاش و علف كش های ارگانیك، ماشین آلات راهسازی، تجهیزات و لوازم اتصال در سیستم های آبیاری، تولید لوله های UPVC، نمایش دستگاه بوجاری غلات و حبوبات و انواع بالابر، تولید و عرضه انواع كودهای آلی، توسط شركت ها به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه بین المللی استان گلستان واقع در كیلومتر پنج جاده گرگان – آق قلا دارای 6 هزار متر مربع سالن سرپوشیده است.
6204/1648
خبرنگار : علی اصغر تیموریان **انتشار دهنده: سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها