۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83096455
T T
۰ نفر
هنگام خريد مواد غذايي فراوري شده به نشانگر آن توجه نماييد

يزد- ايرنا - كارشناس كنترل كيفيت مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد گفت: هنگام خريد محصولات توليد شده در كارخانه هاي مواد غذايي با دقت به نشانگر رنگي درج شده بر روي آن مي توانيم سطح سلامت خود را افزايش دهيم.

حسين زارع بيدكي روز دوشنبه به ايرنا افزود: طي چند سال گذشته سازمان غذا و دار با هدف ارتقاء سطح سلامت و آگاهي بيشتر مصرف كنندگان مواد غذايي فراوري شده كليه توليد كنندگان مواد غذايي را ملزم به درج برچسب نشانگر رنگي بر روي محصولات غذايي كرده است.
وي اضافه كرد: اين نشانگر معرف ميزان كالري، قند، نمك و اسيدهاي چرب ترانس موجود در آن محصول مي باشد، مصرف ميزان مناسب چهار ماده غذايي فوق نقش بسيارمهمي در حفظ سلامتي ما دارد.
كارشناس تغذيه اظهار داشت: با استفاده از اين نشانگر مي توانيم محصولات را با توجه به مقدار كالري، قند، نمك و اسيدهاي چرب ترانس موجود در آن انتخاب و به سلامتي خود كمك كنيم.
زارع بيدكي تصريح كرد: بدين صورت كه جهت اگاهي بيشتر مصرف كننده از ميزان هريك از اين چهار ماده غذايي از يكي از رنگ هاي سبز، نارنجي و قرمز استفاده شده است.
وي گفت: رنگ سبز هريك از اين چهار ماده غذايي در نشانگر يعني اين محصول فراوري شده حاوي مقادير ناچيزي از آن ماده غذايي مي باشد.
كارشناس كنترل كيفيت مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد افزود: رنگ نارنجي هريك از اين چهار ماده غذايي در نشانگر يعني اين محصول فراوري شده حاوي مقدار متوسطي از آن ماده غذايي است.
زارع بيدكي با بيان اينكه رنگ قرمز هريك از اين چهار ماده غذايي در نشانگر يعني اين محصول فراوري شده حاوي مقدار بسيار زيادي از آن ماده غذايي است افزود: بايد دقت كرد با توجه به ميزان فعاليت فيزيكي و شرايط جسماني، چه ميزان از آن را مصرف كنيم.
وي اظهار داشت: با توجه به افزايش چشمگير ميزان ابتلا به امراض قلب و عروق طي چند سال اخير لازم است براي حفظ سلامت خود هنگام خريد هر نوع ماده غذايي فراوري شده به رنگ سبز نارنجي و يا قرمز نشانگر درج شده بر روي آن محصول توجه ويژه داشته باشيم و با كمك آن مصرف كالري قند نمك و اسيدهاي چرب ترانس خود را محدود نماييم.
7544/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها