۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۴۷
کد خبر: 81816106
T T
۰ نفر
پيش بيني توليد يك ميليون تن انار در سالجاري

تهران - ايرنا - مديركل دفتر ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري وزارت جهاد كشاورزي گفت: امسال با اجراي طرح هاي مديريت باغ، هرس و تغذيه به موقع و مناسب از 65 هزار هكتار باغ اقتصادي يك ميليون تن انار برداشت مي شود.

به گزارش ايرنا از وزارت جهاد كشاورزي، ابوالقاسم حسن پور از بازسازي زيرساخت هاي صادرات محصول انار به بازارهاي جهاني خبر داد و افزود: كره جنوبي از مهمترين بازارهاي محصول انار ايران بود كه به علت وجود مشكلات صادرات از سال 86 به اين كشور متوقف شده بود و اين مشكل باتلاش معاونت باغباني و مسئولان حفظ نباتات وزارت جهاد كشاورزي پس از مذاكرات و جلسات متعدد با مسئولان قرنطينه كره جنوبي رفع شد.
وي اظهار داشت: مسئولان قرنطينه كره جنوبي بازديدهاي متعددي از باغات و كارخانجات تبديلي و تكميلي داشتند كه پس از آن مجوز صادرات به كره جنوبي را صادر كردند.
وي افزود: با صدور مجوز صادرات به كره جنوبي امسال 100 هزار تن انار و ديگر فراورده هاي آن به بازارهاي جهاني صادر مي شود.
مديركل دفتر ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري وزارت جهادكشاورزي تركيه، چين و آمريكا را مهمترين رقباي ايران در صادرات انار به بازارهاي جهاني دانست و گفت: محصول انار ايران از لحاظ كيفيت و سلامت در جهان بي رقيب است و محصول هيچكدام از كشورها به پاي انار ايران نمي رسد.
حسن پور افزود: باغات ايران در حاشيه كوير مركزي قرار دارد و به علت شرايط مطلوب آب و هوايي و اختلاف زياد، در اواخر شهريور ومهر بدست مي آيد و با مديريت باغداران با تجربه در شرايط بسيار مناسبي قرار دارد و از آنجا كه غني ترين ميزان آنتي اكسيدان را دارد بهترين محصول انار جهان توليد مي شود.
وي درباره وضع آفت كرم گلوگاه انار در باغات كشور، گفت: رهاسازي حشره تريكوگراما براي مبارزه با كرم گلوگاه، پاك سازي آفت گلوگاه انار از پرچم ها، استفاده از اشعه طول موج كوتاه و حتي پوشاندن درخت و ميوه انار از راهكارهايي است كه براي مقابله با آفت در باغات سراسر كشور اجرا شده است.
مديركل دفتر ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري ادامه داد: در پي اجراي روش هاي بيولوژيك مقابله با آفت كرم گلوگاه جمعيت اين آفت درباغات انار كاهش يافته است.
وي افزود: سال گذشته 950 هزار تن انار در سطح حدود 82 هزار هكتار در كشور توليد و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه شد.
اقتصام(1)9186**1558

سرخط اخبار اقتصاد