ایجاد میدان میوه و تره‌بار در چالابه کرمانشاه منتظر تایید شورای شهر است

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه گفت: میدان میوه و تره‌بار کنونی شهر به دلیل ایجاد بار ترافیکی در محدوده شهری باید جابجا شود از این رو برای این مهم زمینی به مساحت ۲۱ هکتار در منطقه چالابه در نظر گرفته شده که برای راه‌اندازی منتظر تاییدیه شورای شهر است.

به گزارش ایرنا، محسن دارابی روز سه‌شنبه در نشست خبری، افزود: سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کرمانشاه در حوزه میادین میوه و تره بار، دست فروشان، مشاغل مزاحم، تنظیم بازار، کسبه و پارکینگ‌ها فعالیت می‌کند؛ در بازار جدید یک هزار و ۵۰۰ غرفه میوه و تره بار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه با سرمایه گذار در این باره به توافق رسیده ایم، ادامه داد: برای راه اندازی میدان میوه و تره بار در چالابه چهار لایحه به شورای شهر ارسال و منتظر پاسخ و تایید آنان هستیم؛ تفاهم‌نامه‌ نوشته شده برای احداث میدان میوه و تره بار جدید توسط شهرداری تایید شد اما در حال حاضر این طرح توسط شورای شهر رد شده است.

چالابه یکی از مناطق تفریحی، گردشگری و خوش آب و هوای شهر کرمانشاه و در ۱۵ کیلومتری این شهر و در مسیر بیستون قرار دارد.

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه افزود: همچنان منتظر توافق با شورای شهر هستیم؛ از سویی مشکل دیگر امکان عدم موافقت مالکان میدان بار کنونی است.

وی با بیان اینکه بازار کنونی در جای خود باقی می ماند اما بعد از جابجایی آن به چالابه خودروهای سبک در آن تردد می کنند، افزود: در صورت همکاری نکردن مالکان کنونی به دلیل خطرآفرین بودن میدان بار در شهر برخورد قضایی صورت خواهد گرفت، لازم به ذکر است که برای ساخت این پروژه مبلغی بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ایجاد بازار میوه و تره‌بار در چالابه کرمانشاه منتظر تایید شورای شهر است

۹۸ دکه غیر مجاز در کرمانشاه فعالیت دارند

دارابی افزود: در شهر کرمانشاه دکه های زیادی دایر است که فعالیت ۹۸ مورد غیرمجاز است؛ طبق مصوبه ای در سال ۱۳۸۶ نصب دکه ممنوع شد و دکه‌های غیر مجاز پس از آن توسط برخی افراد نصب شد که به مرور در حال جمع‌آوری است.

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه طی لایحه‌ای در سال ۱۴۰۲ از شورای شهر درخواست شد که سازماندهی دکه‌ها صورت گیرد و نظارتی مستمر بر این امور وجود داشته باشد، بیان کرد: در این خصوص همچنان منتظر پاسخ شورای شهر هستیم.

دارابی همچنین درباره فعالیت غرفه‌ها در کرمانشاه گفت: برخی غرفه‌ها در معابری مانند بازار روز میدان آزادی فعالیت دارند که در راستای اشتغال زایی و در دسترس بودن همشهریان جای‌گذاری شده‌اند، اما نظارت بر آنها باید ساماندهی شود.

وی افزود: بخش عمده کار شهرداری در مورد ساماندهی شهری، ساماندهی مشاغل مزاحم مانند دست‌فروشان دائمی و فروشندگان ضایعات است؛ برای ساماندهی این بخش به سرمایه‌گذار نیاز است و در صورت مشارکت سرمایه‌گذار این امور نیز ساماندهی خواهد شد.

ایجاد بازار میوه و تره‌بار در چالابه کرمانشاه منتظر تایید شورای شهر است

میادین میوه و تره بار، خلاء بزرگ در کرمانشاه

دارابی ادامه داد: میادین میوه و تره بار به یک خلاء بزرگ در شهر ما تبدیل شده است، در بازار میوه و تره بار شهرهای بزرگ انواع اقلام با قیمت‌های تنظیم بازار یافت می‌شود اما این مشکل در کرمانشاه همچنان باقی است.

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کرمانشاه ادامه داد: در این خصوص با هشت سرمایه‌گذار رایزنی صورت گرفته و در صورت مصوب شدن طرح‌ها طی ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد؛ در این خصوص یک هزار و ۵۰۰ غرفه میوه و تره بار پیش بینی شده است.

دارابی گفت: لوایح مورد نظر در این خصوص به شورای شهر ابلاغ شده و همچنان در انتظار پیگیری این نهاد هستیم؛ در صورت تصویب آن تا پایان سال هشت بازار میوه و تره بار تنظیم بازار در شهر راه انداری خواهد شد.

ایجاد بازار میوه و تره‌بار در چالابه کرمانشاه منتظر تایید شورای شهر است

نظارت واحدی بر عملکرد پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کرمانشاه به عدم نظارت بر عملکرد پارکینگ‌های عمومی نیز اشاره کرد و افزود: در بازه‌های زمانی مختلف نظارت بر این مکان‌ها به نهادهای مختلف سپرده شد اما در حال حاضر نظارت بر آن رها شده و رصدی صورت نمی‌گیرد؛ در حال حاضر چهار پارکینگ تحت نظارت سازمان بوده و سایر پارکینگ‌ها رها شده‌اند.

دارابی با بیان اینکه برای ورود و نظارت بر سایر پارکینگ‌ها به نیروی انسانی و همکاری اصناف نیاز است، ادامه داد: فرمانداری و نیروی انتظامی نیز باید به عنوان مقامات ارشد در این قضیه ورود کنند تا در ساماندهی تسریع شود.

کلانشهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت هشت منطقه شهرداری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha