۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82618797
T T
۰ نفر
رئيس اتاق بازرگاني ايران: وابستگي به نفت تاب آوري اقتصاد را پايين آورده است

ياسوج - ايرنا- رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران گفت كه وابستگي به نفت تاب آوري اقتصاد كشور را در مقابل شوك‌هاي اقتصادي دنيا پايين آورده و سدي محكم در راه تحقق اقتصاد مقاومتي شده است.

به گزارش ايرنا، غلام حسين شافعي روز چهارشنبه در ديدار آيت الله سيد شرف الدين ملك حسيني نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت كه رويكرد مهم اتاق بازرگاني ايران حركت بر مبناي اقتصاد مقاومتي است.
وي بيان كرد كه سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي توسط رهبر معظم انقلاب فصل تازه و رويكردي نوين را فرا روي فعالان، سياست گذاران و متوليان حوزه اقتصاد قرار داد.
شافعي راه برون برفت از چالش‌هاي فرا روي اقتصاد ايران در مقابل شوك‌ها، ترفندها و تحريم‌ها را اجراي دقيق، عالمانه همراه با احساس مسئوليت و نگاه عميق به اقتصاد مقاومتي دانست و گفت كه به نظر مي‌رسد وحدت رويه و اجماع لازم در اين راستا وجود ندارد.
وي ابراز داشت: برنامه و قاعده‌ها در زمينه اقتصاد مقاومتي روشن است اما اراده و عزم جدي براي عملي كردن راهكارها و وحدت نظري در اين راستا وجود ندارد.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران گفت كه دولت‌ها، مسئولان و متوليان در بخش‌هاي گوناگون بايد بدانند كه راه توسعه كشور با درگير شدن و دامن زدن به منازعات سياسي حاصل نمي‌شود.
** درآميختگي قدرت و ثروت چالش اساسي فرا روي اقتصاد ايران
نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين نشست بر ضرورت اجراي عملي اقتصاد مقاومتي و لزوم وحدت رويه در ميان تمامي اركان نظام در اين راستا تاكيد كرد و گفت كه درآميختگي قدرت و ثروت يكي از چالش‌هاي اساسي فرا روي اقتصاد و بلكه سدي محكم در راه توسعه همه جانبه كشور است.
آيت الله سيد شرف الدين ملك حسيني با تبيين بيشتر اين موضوع يادآور شد كه كاسبان و تجاري كه در انديشه قدرت‌اند و قدرتمنداني كه به دنبال تجارت، زراندوزي و كاسبي هستند همواره از موانع جدي در راه توسعه اقتصاد كشور بودند.
وي اجراي ناقص و بهره برداري‌هاي شخصي و گروهي از اصل 44 قانون اساسي را يادآور شد و گفت: اجراي اين اصل با چنين شيوه و رويكردي ظلم در حق مردم و اقتصاد اين كشور است.
نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: خصوصي سازي در ظاهر به نام سپردن اقتصاد به دست مردم و فعالان واقعي اقتصادي در قالب تعاوني‌ها است، اما تاكنون اين قانون تنها به كام برخي غول‌هاي اقتصادي و بنگاه‌هاي شبه دولتي كه به دنبال بهره برداري شخصي از اين اصل هستند، تمام شده است.
وي ضرورت‌ها و پيش نيازهاي مهم در فعاليت‌هاي اقتصادي و تجاري از نظر اسلام و مباني فقهي را يادآور شد و گفت كه كسي كه وارد تجارت مي‌شود بايد دانش كافي كه مربوط به بازرگاني است را داشته باشد.
نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد گفت: هر فعال اقتصادي و تجاري در وهله نخست بايد ساز و كار صحيح تجارت و نظام حلال و حرام را بشناسد.
آيت الله ملك حسيني تأكيد كرد: اقتصاد وابسته ممكن است در كوتاه مدت برخي نيازها را برطرف و شكوفايي ظاهري ايجاد كند ولي اين شكوفايي شكننده است و با يك تحريم از بين مي‌رود.
وي افزود: خلاقيت اقتصادي، دانش و قدرت اقتصادي درست بايد بر جامعه و در راستاي موفقيت اقتصادي حاكم باشد.
نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبري گفت كه اين استان غني گرچه بار سنگين محروميت‌هاي عميق گذشته را همچنان بر دوش مي‌كشد، اما داراي ظرفيت‌هاي متنوع در بخش‌هاي گوناگون براي رونق و شكوفايي است.
وي از مسئولان و متوليان امور اجرايي و اقتصادي استان خواست شرايط و زمينه را براي حضور و سرمايه گذاري فعالان بخش خصوصي و استفاده از ظرفيت و دانش آنها بيش از پيش فراهم كنند.
خبرنگار: حميد جهان** انتشار دهنده: زهرا هجيني نژاد
3016/6110/ 6075
۰ نفر