۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲
کد خبر: 83022939
T T
۰ نفر
طرح تامین كالاهای اساسی فردا در مجلس بررسی می شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تامین كالاهای اساسی مردم فردا (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایرنا، طیبه سیاوشی سه شنبه شب در نشست خشونت علیه زنان مبتلا به همسر معتاد، افزود: طرحی با عنوان تامین كالاهای اساسی مردم با قید دو فوریت به صحن علنی مجلس رفته است. این طرح به ویژه شامل سه دهك پایین می شود.
وی ادامه داد: این طرح سیستم كوپنی شدن نیست بلكه تامین كالاهای اساسی را در برخواهد داشت.راهبرد ما تحكیم خانواده است اما تلاشی در این جهت نشده است.
عضو فراكسیون زنان مجلس با اشاره به سند جامع فقر، اظهار داشت: این سند به توانمندسازی زنان بدسرپرست و خود سرپرست اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: باتوجه به مشكلات اقتصادی موجود هر چه به سمت آبان و موعد تحریم پیش می رویم، وضعیت سه دهك پایین جامعه بدتر خواهد شد، برای همین طرحی را برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در مجلس مطرح كردیم.
سیاوشی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از نبود هیچ سند آمایشی توسعه اظهاركرد: در بررسی همه مباحث با اساتید علوم اجتماعی و اقتصادی، دریافتیم هیچ سند آمایشی توسعه اقتصادی نداریم و بخشی از سرمایه اقتصادی كشور براساس قدرت و توان مسئول و نماینده به آن سمت كشیده می شود .
وی افزود: پس از 40 سال داریم تاوان پس می دهیم و از معضل آب گرفته تا اعتیاد و سرمایه مالی و اجتماعی كشور، هدر رفت زیادی داشته ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با استناد به فرمایش امام راحل مبنی بر اینكه «به خاطر حاشیه نشینان انقلاب كرده ایم»، گفت: حالا این حاشیه نشینان افزایش یافتند و در شهرستان های اطراف تهران كاملا مشهود است. آسیب های اجتماعی در بطن حاشیه نشینی تنیده شده است.
وی اضافه كرد: بحث مهم حاشیه نشینی این است اگر چه این موضوع به عنوان آسیب شناخته و ٣٠ دستگاه متولی آسیب ها معرفی شده اند، اما دستگاه ها دغدغه دریافت بودجه را دارند و این بودجه 300 میلیارد تومانی تاثیری در زندگی مردم عادی نداشته است.
به گفته وی، طبق برنامه ششم توسعه، حاشیه نشینی باید ٢٥ درصد كاهش یابد اما متاسفانه تاكنون اختصاص بودجه و وجود قوانین راهگشا نبوده است و همچنان شاهد افزایش اعتیاد و حاشیه نشینی هستیم.
سیاوشی گفت: مجلس در نامه ای به سازمان برنامه و بودجه ، از این سازمان خواست تا بابت بودجه گرفته و اقدامات انجام شده، گزارش دهد كه هنوز گزارشی دریافت نشده است.
اجتمام*٧٣٢٩ * 3063

سرخط اخبار سیاست