۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82271457
T T
۰ نفر
جهاد كشاورزي اردبيل در ارزيابي وزارت جهاد كشاورزي رتبه پيشتاز را كسب كرد

اردبيل - ايرنا - معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان جهاد كشاورزي اردبيل گفت: اين سازمان بر اساس ارزشيابي هاي صورت گرفته در زمينه عملكرد سازمان هاي جهاد كشاورزي ، با كسب بالاترين مجموع امتيازات عملكردي عنوان سازمان پيشتاز را در كشور به خود اختصاص داد.

رضا محسني روز سه شنبه افزود: در واگذاري تصدي ها به بخش هاي غيردولتي به گونه اي اقدام شده كه به ارتقاي بهره وري و افزايش بازده و تحقق اهداف سازمان كه قطع وابستگي به واردات محصولات كشاورزي و حاكميت امنيت غدايي است رسيديم.
او يكي از مهم ترين بخش هايي كه در آن تصدي گري به بخش خصوصي واگذار شده را قراردادي دانست كه بر اساس آن تمام آموزش هاي كوتاه مدت و بلند مدت ترويجي به مهندسان ناظر واگذار شده است.
او افزود: با اين كار علاوه بر استفاده بهتر از پتانسيل علمي فارغ التحصيلان جديد كه اطلاع بروز و تكميلي از وضعيت زراعت انواع محصولات كشاورزي را دارند موفق به ارتقاي سطح اطلاعات و آگاهي هاي فني و تخصصي كشاورزان در توليد انواع محصولات كشاورزي به ويژه سيب زميني ، گندم و جو شديم.
محسني تشريح كرد: يكي از عوامل موفقيت در توليد بيش از 520 هزار تن توليد مازاد بر نياز كشاورزان در زمينه گندم در سه سال گذشته در اين استان در سايه واگذاري همين تصدي هاي ترويجي و آموزشي به بخش خصوصي حاصل شده است.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جهاد كشاورزي اردبيل ، او گفت: مديران و كاركنان اين سازمان به اهميت رعايت كامل فرايندها و روش هاي واگذاري تصدي گري توجيه شده اند و جهت گيري ها و محورهاي اساسي و زيربنايي اين سازمان در مسير تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل و اجراي دقيق فرامين مقام معظم رهبري صورت مي گيرد.
به گفته وي ، استفاده حداكثري از پتانسيل بخش خصوصي و واگذاري وظايف خدماتي به تصدي هاي مرتبط با آن موجب شده در كنار صرفه جويي در هزينه هاي سالانه سازمان بستر لازم براي ارتقاي بهره وري و افزايش توان كاري نيروهاي شاغل در اين سازمان ايجاد شود.
تنوع اقليمي ، وجود كشت و صنعت ها ، دشت هاي حاصلخيز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 ميليون واحد دامي ، عشاير ايل سون ، سدهاي ذخيره آب ، توليد چهار درصد از محصولات كشاورزي كشور ، نقش 28 درصد بخش كشاورزي در توليد ناخالص و نقش 38 درصدي بخش كشاورزي در جمعيت شاغل استان از جمله قابليت هاي مهم كشاورزي استان اردبيل است.
استان اردبيل در توليد بسياري از ارقام از جمله رتبه اول توليد عدس ، رتبه اول توليد كلزا ، رتبه دوم توليد سيب زميني ، رتبه سوم توليد عسل ، رتبه پنجم توليد چغندر قند ، رتبه هفتم توليد حبوبات و رتبه هفتم توليد گندم و جو را دارد.
پارسال بيش از نيم ميليون تن محصول گندم كه در تاريخ خريد اين محصول بي سابقه است در كمترين زمان ممكن و با بهره گيري از حداكثر امكانات به صورت شبانه روزي خريداري شد و جايگاه استان در توليد گندم از رتبه 13 به 4 كشوري ارتقا يافت.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: عارف شيرزاد
6018/1257

سرخط اخبار استان‌ها