۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹
کد خبر: 82029160
T T
۰ نفر
فرمانده مرزباني خوزستان:آمار كالاي قاچاق بوشهر در آمار خوزستان ثبت شده است

اهواز - ايرنا - فرمانده مرزباني خوزستان گفت: آمار كالاي قاچاقي استان بوشهر به نام خوزستان تمام شده و در آمار كشفيات خوزستان ثبت شده است.

به گزارش ايرنا سردار عبداله نظرپور يكشنبه در كميسيون مبارزه با قاچاق درمحل سرسراي جلسات اداره كل گمركات خوزستان در اهواز اظهار كرد: بيشتر قاچاق وارد شده به خوزستان از مبادي ديلم و بوشهر است كه با كشف اين كالاها، آمار آن به نام خوزستان تمام شده و در آمار كشفيات خوزستان ثبت شده است.
وي افزود: در حوزه كشفيات قاچاق در خوزستان كالاي وارداتي قاچاق شامل لوازم آرايشي، بهداشتي و خوراكي و كالاهاي خروجي شامل اقلام سرمايه اي و مورد نياز مردم از جمله سيمان، سيب زميني، آرد و كود شيميايي بوده است.
نظرپور با اشاره به خلا موجود در بحث تجهيزات فني در گمركات خوزستان گفت: اميدواريم در بحث راه اندازي تجهيزات در بنادر شادگان، هنديجان و آبادان اقدام و ساماندهي شود.
فرمانده مرزباني خوزستان ادامه داد: امكانات مبارزه با قاچاق در خوزستان همه قديمي و مشكل دار است كه بايد اين تجهيزات به روز شود.
معاون امنيتي انتظامي استانداري خوزستان نيز در اين كميسيون با اشاره به اينكه موارد قاچاق در خوزستان از نظر كمي زياد نيست گفت: يكي از راهكارهاي جدي و پايدار مبارزه با قاچاق قدرتمند بودن مردم مرزنشين ما است.
قدرت اله دهقان با بيان اينكه همه گلوگاه هاي خوزستان جانمايي مناسب شده ، افزود: بر اساس آخرين برآورد از مشكلات جدي گمركات، انباريابي و جدا شدن سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي، از مجموعه گمرك است كه تصميم گرفتيم كه در كنار همه گلوگاه هاي رسمي عمليات ساخت مكان براي سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي آغاز شود.
صادرات كالاي غير نفتي از گمركات خوزستان پارسال به ارزش حدود شش ميليارد دلار بوده است.
در استان خوزستان پنج بازارچه مرزي شادگان، اروند، شلمچه، چذابه و هنديجان فعال هستند.
7148/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها