۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82705347
T T
۰ نفر

توليد 230 هزار تن سيب و 3.2 هزار تن عسل در مراغه

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82705347
توليد 230 هزار تن سيب و 3.2 هزار تن عسل در مراغه

مراغه - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي مراغه با اشاره به توسعه و حمايت از توليد محصولات كشاورزي گفت: اين شهرستان هم اكنون رتبه نخست توليد سيب درختي و عسل طبيعي را در آذربايجان شرقي به خود اختصاص داده و با توليد 230 هزار تن سيب و 3.2 هزار تن عسل قطب توليد اين محصولات در استان است.

محمد نريماني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال از باغات سيب اين شهرستان 230 هزار تن سيب درختي معادل 30 درصد سيب توليدي استان محصول برداشت شده است.
وي ادامه داد: اين ميزان محصول از 11 هزار هكتار اراضي زير كشت اين محصول برداشت شده كه به دليل برخورداري از مرغوبيت، 70 درصد از محصول توليدي شهرستان به بازارهاي داخلي و خارجي صادر مي شود.
وي با بيان اينكه متوسط برداشت سيب از باغات اين شهرستان در سال جاري 25 تن در هر هكتار است اضافه كرد: سيب كار نمونه اين شهرستان با برداشت 144 تن از اين محصول در هر هكتار ركورد جديدي را در سال كشاورزي جاري در توليد اين محصول كسب كرده است.
مدير جهاد كشاورزي مراغه با اشاره به كسب رتبه نخست استاني در توليد عسل گفت: اين شهرستان با توليد سه هزار و 200 تن عسل از حدود 270 هزار كندوي مدرن و سنتي قطب توليد اين محصول در منطقه است.
نريماني افزود: هم اكنون حدود 25 درصد از عسل توليدي آذربايجان شرقي در اين شهرستان و در دامنه هاي سرسبز سهند توليد شده و بيشتر اين محصول به بازارهاي داخلي و خارجي صادر مي شود.
وي اضافه كرد: با پايان برداشت عسل و آمارگيري از كلني هاي پرورش عسل و زنبورداران اين منطقه، كوچ زنبورداران از مراتع اين شهرستان به حاشيه شهرها و استان هاي گرمسيري هم آغاز شده است.
به گزارش ايرنا، در سال جاري 13 هزار تن عسل و حدود 720 هزار تن سيب در آذربايجان شرقي توليد شده است.
مراغه قطب توليد محصولات باغي در آذربايجان شرقي بوده و 25 درصد ميوه استان در اين شهرستان توليد مي شود.
هم اكنون حدود 20 هزار هكتار باغ در اين شهرستان وجود دارد كه هر سال حدود 280 هزار تن انواع ميوه از آن ها برداشت مي شود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
خبرنگار: ابراهيم مطلوبي**انتشار:عيسي عطاپور**
3077/7487

سرخط اخبار استان‌ها