۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۲۹
کد خبر: 81940713
T T
۰ نفر

صدور سه هزار تن محصولات لبني از ساوه به عراق

۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۲۹
کد خبر: 81940713
صدور سه هزار تن محصولات لبني از ساوه به عراق

ساوه-ايرنا- مديرجهاد كشاورزي شهرستان ساوه گفت: بيش از سه هزار تن انواع محصولات لبني از ابتداي امسال تا كنون از اين شهرستان به عراق صادر شده است.

حسن شريفي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: محصولات صادر شده به كشور عراق شامل شير، ماست، دوغ، پنير، كره، خامه و ديگر مشتقات لبني است.
وي با بيان اينكه اجراي برجام زمينه افزايش حجم صادرات را فراهم كرده افزود: امسال توليد محصولات لبني مطابق با استانداردهاي غذايي كشور در ساوه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10درصد رشد دارد.
شريفي اضافه كرد: امسال بيش از يك هزار و 200 تن تخم مرغ در واحدهاي مرغداري ساوه توليد و در اختيار مصرف كنندگان قرار گرفت.
وي اظهار كرد: هم اينك ظرفيت واحدهاي مرغداريِ ساوه دو و نيم ميليون قطعه در هر دوره جوجه ريزي است كه با توجه به ركود اقتصادي دامن گيرِ اين واحدها، با 20 درصد ظرفيت واقعي خود در چرخه توليد هستند.
مديرجهاد كشاورزي شهرستان ساوه اضافه كرد: تا كنون شش هزار و 505 تن گوشت سفيد توسط واحدهاي طيور اين شهرستان توليد شده است.
شريفي عنوان كرد: صادرات تخم مرغ ، گوشت سفيد و فراورده هاي لبني و دامي در ساوه به عنوان يكي از شاخصه اصلي افزايش ارزش افزوده استان مركزي و كشور قلمداد مي شود كه انتظار مي رود محصولات توليدي اين شهرستان به زودي با بازاريابي منسجم در بازارهاي هدف خارجي حضوري چشمگير داشته باشد.
مديرجهاد كشاورزي شهرستان ساوه ادامه داد: امسال حدود يك هزار تن تخم مرغ در چند مرحله به كشور عراق صادر كه با استقبال مطلوبي همراه شد.
شريفي تصريح كرد: سال گذشته شهرستان ساوه با توليد 12 هزار و 836 تن گوشت قرمز و 9 هزار و 246 گوشت سفيد رتبه نخست استان مركزي را كسب كرد.
شهرستان ساوه به عنوان يكي از قطب هاي توليد محصولات كشاورزي و لبني محسوب مي شود كه با توجه به موقعيت جغرافيايي در بازارهاي غرب و مركز كشور و نيز برخي از كشورهاي همسايه بازار مصرف مطلوبي دارند.
شهرستان ساوه به عنوان يكي از قطب هاي توليد در بخش كشاورزي و دامپروري است كه به عنوان دومين كانون جمعيتي استان مركزي با بيش از 260 هزار نفر جمعيت شناخته مي شود.
/60123075/6012

سرخط اخبار استان‌ها