۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۸:۴۹

رییس اتاق گرگان خبر داد:

آمادگی ۳۳ فعال اقتصادی برای اجرای زیرساخت های راه آهن اینچه برون

آمادگی ۳۳ فعال اقتصادی برای اجرای زیرساخت های راه آهن اینچه برون

گرگان- رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان از آمادگی ۳۳ نفر از فعالان اقتصادی استان برای اجرای زیرساخت های راه آهن اینچه برون به شرط واگذاری به بخش خصوصی خبر داد.

رمضان بهرامی در گفتگو با مهر اظهار کرد: یک سال از افتتاح راه آهن اینچه برون گذشته و تازه راه آهن بحث زیرساخت خط ریلی را مطرح کرده و باید ببینم که چند سال دیگر باید برای اجرای آن منتظر باشیم.

وی با بیان این که انبار غلات برای تخلیه بار از مرز ریلی در استان وجود ندارد، گفت: تنها راه نجات اقتصاد ما توجه و اعتماد به بخش خصوصی است چرا که ۳۵ سال اقتصاد ما اقتصادی دولتی بوده که نتیجه آن تورم ۴۰ درصد و آسیب دیدن فضای کسب و کار بوده است.

بهرامی با بیان این که در دوران تحریم صادرات استان به مرز ۳۵۰ میلیون دلار رسید، تصریح کرد: به عنوان بخش خصوصی اعلام می کنم که ما توان یک میلیارد دلار صادرات را در استان داریم و البته پول هم نیاز نداریم بلکه باید بتوانیم از فضاها خوب استفاده کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان در ادامه با اشاره به این که ظرفیت رب و صنایع تبدیلی ما زبانزد است، اظهار کرد: محقق شدن صادرات یک میلیارد دلاری از استان نیازمند تلاش بیشتر بخش خصوصی و همسو شدن مدیران مربوطه است.

قاچاق کالا کمر تولید را شکسته است

 وی با بیان اینکه یکی از مولفه های ما در سطح کشور بحث قاچاق کلا است، تصریح کرد: بحث قاچاق کالا باعث شده تا کمر تولید و تجارت را در استان بشکند، بیشتر کالاهای مصرفی قاچاق هستند.

اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان گفت: اگر از بخش خصوص اشتغال زایی می خواهیم باید خرید کالاهای داخلی داشته باشیم و یک جنبشی در بخش خصوصی و دولتی در مبارزه با قاچاق انجام شود.

بهرامی با بیان این که برخی قوانین ما در صادرات باید اصلاح شود، گفت: برخی وارداتی که انجام می شود توسط افراد خاص است که با این کار رقابت پذیری از بخش خصوصی گرفته می شود و باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.

وی در خصوص بحث سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: سایت پتروشیمی استان ۹۳ هزار سهامدار دارد ولی هنوز تکلیف آن روشن نیست. بنای احداث پتروشیمی با ۵ درصد سرمایه بخش خصوصی و مابقی اعتبارات بانکی اشتباه بود ولی باید راهکاری برای به نتیجه رسیدن این پروژه منظور شود.

وی تصریح کرد: بیشترین صادرات استان از شرق استان انجام می شود و به همین دلیل ایجاد گمرک در گنبد ضروری به نظر می رسد و همچنین برای تسهیل در کار گمرک اینچه برون دستگاه " ایکس ری" ضروری به نظر می رسد. 

کد خبر 3003262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha