۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۳۵
کد خبر: 81842652
T T
۰ نفر
نمايشگاه پايگاه تغذيه سالم در يكهزار و 569 مدرسه قزوين برگزار مي شود

قزوين-ايرنا- رييس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين از برگزاري يكهزار و 569 نمايشگاه پايگاه تغذيه سالم در مدارس استان خبر داد.

عليرضا طاهرخاني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين نمايشگاه ها با هدف آموزش استفاده از مواد غذايي و ميان وعده هاي سالم و آشنايي دانش آموزان با تغذيه سالم و پايگاه هاي تغذيه و اقلام غذايي مجاز و غيرمجاز در مدارس برپا شده اند.
وي اضافه كرد: با توجه به نقش آموزش در ارتقاي سطح آگاهي هاي تغذيه اي دانش آموزان و نيز آشنايي كاركنان و اوليا با تغذيه سالم و نيز حساس سازي جامعه نسبت به سلامت افراد، نمايشگاه هاي سراسري تغذيه سالم در تمام مدارس استان به صورت تخصصي در هر مقطع اجرا مي شود.
طاهرخاني ادامه داد: 834 مدرسه ابتدايي، 338 مدرسه دوره اول متوسطه و 397 مدرسه دوره دوم متوسطه در اين برنامه شركت مي كنند.
وي گفت: در اين برنامه دانش آموزان پس از آموزش و آشنايي با مطالب عنوان شده در قالب اين نمايشگاه در مسابقات مدرسه اي، منطقه اي، استاني و كشوري شركت مي كنند.
رييس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين افزود: مسابقات مقطع ابتدايي در قالب نقاشي، مقطع متوسطه اول در قالب داستان نويسي و مقطع متوسطه دوم در قالب فيلم كوتاه و عكس برگزار مي شود.
7388/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها