۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۳

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

قوانین تحریم مانع موفقیت در زمان پسا تحریم است

قوانین تحریم مانع موفقیت در زمان پسا تحریم است

اردبیل – عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران تأکید دارد که قوانین تحریم مانع موفقیت در زمان پسا تحریم بوده و نمی‌تواند چاره درد بخش تولید و اقتصاد کشور باشد.

حسین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه در حال حاضر در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و بخش خصوصی از قوانین زمان تحریم استفاده می‌شود، اضافه کرد: خود این موضوع مشکل‌آفرین بوده و نمی‌تواند موفقیت به دنبال داشته باشد.

وی با تأکید به اینکه واحدهای تولیدی با مشکلاتی ازجمله سرمایه در گردش و ناتوانی در استمهال بدهی مواجه شده‌اند، اضافه کرد: در ادامه تولیدها انباشته شده و واحد تولیدی گرفتار رکود شده است و متأسفانه همه این‌ها در وضعیتی است که بازار نیز تحرکی ندارد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران با تأکید به اینکه هیچ‌گونه نقدینگی در دست بخش خصوصی نداریم و دیدگاه حمایتی و کمکی در قوانین مشاهده نمی‌شود، متذکر شد: با این وضع نمی‌توان انتظار داشت تا پایان سال تحرکی در بخش فروش داشته باشیم.

پیرموذن به وضعیت بحرانی ارز اشاره کرد و افزود: متأسفانه به دلیل ضعف قوانین قیمت تمام شده برای بخش خصوصی و دولتی متفاوت است و شرکت خصوصی نمی‌تواند از ارز مبادله‌ای استفاده کند و در مقابل بخش دولتی می‌تواند.

وی بابیان اینکه اقتصاد در چنین وضعیتی در دست دولت خواهد بود، تصریح کرد: اقتصاد دولتی نمی‌تواند همواره کارگشا باشد و تا زمانی که سهم مناسبی در اقتصاد برای بخش خصوصی قائل نشویم دچار مشکل خواهیم بود.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی ایران پذیرش هیئت‌های تجاری و موفقیت در این عرصه را نیز مرهون مطالعه و چاره‌اندیشی دانست و تأکید کرد: بی‌شک هیئت تجاری بدون فکر و تحقیق وارد کشوری نمی‌شود و اگر حمایت‌ها مطلوب نباشد ظرفیت‌ها به شکل مناسب به کار گرفته نخواهد شد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران به‌ضرورت بازنگری در قوانین حمایتی از بخش خصوصی و تولید تأکید کرد و افزود: به‌عنوان‌مثال در برنامه ششم تمهیداتی اندیشیده شده و برخی نیازها و مطالبات بخش خصوصی آمده است؛ بااین‌وجود مجلس فعلی به نظر نمی‌رسد آن را همراهی کند.

پیرموذن با تأکید به‌ضرورت تغییر ترکیب مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ازجمله بسیاری از نیازها که بتواند دولت را در امر اقتصادی حمایت کند اندیشیده شده و لازم است در ترکیب جدیدی این برنامه مصوب شود.

کد خبر 3000701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha