۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۸:۰۶
کد خبر: 82291059
T T
۰ نفر

مرور هفتگي بازار / ناهماهنگي ها در بازار مرغ

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۸:۰۶
کد خبر: 82291059
مرور هفتگي بازار / ناهماهنگي ها در بازار مرغ

گروه اقتصاد- با اين كه مرغ يك ماده پروتئيني پرمصرف است و توليد آن مي تواند بسيار سودآور باشد، اما طي سال هاي اخير به دليل وجود برخي مشكلات در صنعت مرغداري، نه تنها سود ده نيست كه زيان آور هم شده است، به طوري كه اين مشكل، نوسان قيمت مرغ مصرفي خانوارها را هم موجب شده است.

رئيس اتحاديه مرغ فروشان بجنورد در اين باره به خبرنگار ما گفت: مشكلات مرغ فروشي ها، همان مشكلات قبلي است و تلاش و زحمت دست اندركاران براي رفع آن ها تاكنون نتيجه اي نداشته، زيرا در حال حاضر مشكل اصلي بازار فروش است.
«حسين قاسم زاده» با اشاره به اين كه امكان توليد مرغ با كيفيت بالا در استان وجود دارد، افزود: متأسفانه مشكل اصلي هماهنگ نبودن تنظيم بازار در عرضه و تقاضاست و سياستي براي هماهنگ كردن عرضه و تقاضا كه تعيين كننده قيمت است، انديشيده نمي شود.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر قيمت هر كيلو مرغ در بازار 6 هزار و 300 تومان است.
به گفته وي، در شرايط فعلي، يك مرغدار نمي داند در پايان دوره پرورش كه 45 روز است چه اتفاقي خواهد افتاد بر همين اساس توليد در اين بخش ريسك بزرگي براي او محسوب مي شود.
وي اظهارداشت: تمام مشكلات توليد را هم كه فاكتور بگيريم، همواره توليدكنندگان با مشكل فروش مواجه مي شوند كه گاهي توليدات به دليل نبود بازار تا 60 روز هم به فروش نمي رسد و متضرر مي شوند.
وي با بيان اين كه به دليل هماهنگ نبودن ميزان عرضه و تقاضا در يك دوره 8 ماهه با 4 هزار تومان نوسان قيمت محصول مواجه شده ايم، افزود: قيمت مرغ در اسفند ماه سال گذشته 5 هزار و 200 تومان بود كه تا 8 هزار و 500 تومان هم افزايش يافت و مجدداً تا 4 هزار و 200 تومان كاهش يافت كه اين نوسان قيمت همچنان وجود دارد.وي گفت: در استان حدود 62 واحد مرغداري وجود دارد كه عمده آن ها به دليل زيان ده بودن، واحدهاي توليدي شان را اجاره مي دهند و خودشان هم فعاليت نمي كنند.
منبع: روزنامه خراسان شمالي
7184/1744 خبرنگار محسن داوري ** انتشاردهنده: علي اصغرافتاده

سرخط اخبار استان‌ها