۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82103874
T T
۰ نفر
انجام 1100 نظارت بهداشتي و كشف 1300 كيلو مواد غذايي فاسد در قم

قم- ايرنا- رئيس مركز بهداشت قم گفت: از آغاز طرح تشديد نظارت هاي بهداشتي از 12 تا 16 خردادماه جاري، كارشناسان اين مركز با انجام يك هزار و 100 نظارت بهداشتي، يك هزار و 300 كيلو مواد غذايي و آشاميدني غيرقابل مصرف، تاريخ گذشته و يا فاسد را از سطح عرضه و مصرف خارج كردند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از مركز بهداشت قم، مرتضي آقاحسني در اين زمينه افزود: از اين بازديدها تعداد 107 مورد اختصاص به بازرسي بهداشتي از اماكن عمومي، مراكز اسكان زائران و مراكز طبخ مواد غذايي زائران، 388 مورد به بازديد از اماكن بين راهي و 605 مورد مربوط به بازرسي از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي بوده است.
وي اضافه كرد: در طول نظارت هاي بهداشتي تعداد 57 مورد نمونه برداري از آب انجام و تعداد 13 مورد از شكايات مردمي پيگيري، 43 مورد اخطار بهداشتي صادر، 19 مورد تخلف به مراجع قضايي ارجاع و 23 واحد صنفي پلمپ و يا به صورت موقت تعطيل شد.
وي افزود: همچنين با توجه به اهميت سلامت متصديان عرضه مواد غذايي و دارا بودن كارت بهداشت براي كليه كارگران شاغل تعداد 89 كارت بهداشت ويژه اين اصناف صادر شد.
آقاحسني با اشاره به حضور جمعيت زيادي از زائران در روزهاي 14 و 15 خرداد در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمكران، بيان كرد: آب هاي آشاميدني و بهداشتي و آب صحن هاي مختلف اين اماكن مقدس به طور مرتب توسط كارشناسان بهداشت محيط مورد كلرسنجي قرار گرفت و در مجموع تعداد 219 كلرسنجي و مقدار 45 هزار ليتر گندزدايي انجام شد.
وي خاطرنشان كرد: در اين طرح نظارت بهداشتي 14 تيم از بازرسان بهداشتي در داخل شهر به خصوص محدوده اطراف حرم مطهر، مسجد مقدس جمكران و پاركسوارها و همچنين در ورودي هاي شهر، كمربندي، آزادراه قم – تهران و جاده اراك مستقر بودند.
به گفته وي، يك تيم دو نفره از كارشناسان بهداشت محيط به عنوان تيم بررسي طغيان در آزادراه قم - تهران و يك تيم دو نفره به عنوان تيم بررسي طغيان مستقر در داخل شهر در بخش كنترل طغيان بيماري هاي منطقه از آب و غذا مستقر بودند و نظارت مي كردند.
رئيس مركز بهداشت قم همچنين گفت: تيم سلامت معاونت بهداشتي با هدف پيشگيري از بيماري ها نيز در اماكن تجمعي، بيمارستان ها و مراكز روستايي و برقراري نظام مراقبت بيماري ها و بازديد از بخش هاي سرپايي و بستري بيمارستان ها فعاليت داشتند كه در اين راستا 41 مورد مشكوك به وبا نمونه گيري و دو مورد طغيان بيماري نيز بررسي و كنترل شد.
وي افزود: در جهت پيشگيري و كنترل بيماري هاري نيز 50 مورد حيوان گزيدگي پذيرش و يا مورد پيگيري قرار گرفت.
/2085/ 1175

سرخط اخبار استان‌ها