۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۲۵
کد خبر: 81822770
T T
۰ نفر
اجراي طرح تحول نظام سلامت دربهداشت محيط  دشتستان آغاز شد

بوشهر- ايرنا- رئيس شبكه بهداشت و درمان دشتستان گفت: اجراي طرح تحول نظام سلامت دربهداشت محيط با تشديد نظارت و كنترل شرايط بهداشتي صنوف حساس مواد غذايي در اين شهرستان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، عليرضا حاجيوني دوشنبه در نشست هماهنگي اجراي اين طرح افزود: با اجراي موفق طرح تحول نظام سلامت با اولويت برنامه هاي درماني در دشتستان شاهد ارتقاي بسياري از شاخص هاي درماني بوديم.
وي يادآور شد: اكنون در اين فاز طرح تحول نظام سلامت با توجه به اهميت ايمني و بهداشت و كيفيت مواد غذايي اجراي طرح تحول نظام سلامت در بهداشت محيط با قوت آغاز شده است.
حاجيوني بيان داشت: نقش بهداشت در سلامت جامعه بسيار حائز اهميت است لذا با توجه به سياست هاي جديد برنامه تحول نظام سلامت، بسته هاي خدماتي بهداشت محيط به دانشگاه هاي علوم پزشكي ابلاغ شده است.
وي اضافه كرد: طرح تحول نظام سلامت در بهداشت محيط از آبان ماه شروع و علاوه بر نظارت كلي، بطور ويژه در گام اول در آبان ماه بر شيريني فروشي ها، آذرماه نانوايي ها، دي ماه رستورانها و اغذيه فروشي ها، بهمن ماه فست فودها و اسفندماه نيز برعمده فروشان مواد غذايي تشديد نظارت خواهد شد.
رئيس شبكه بهداشت و درمان دشتستان اضافه كرد: در اين بازرسي ها كليه شاخص هاي بهداشتي از جمله داشتن كارت سلامت، كارت آموزش، روپوش، كلاه و دستكش مورد بررسي قرار خواهد گرفت و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وي ادامه داد: در گام هاي بعدي همه دستورالعمل ها به اتحاديه هاي صنوف مختلف داده مي شود كه بايد آموزش هاي لازم به واحدهاي صنفي داده شود تا خود را با استانداردهاي بهداشتي تطابق دهند.
رئيس شبكه بهداشت و درمان دشتستان افزود: اداره صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف، شهرداري، تعزيرات حكومتي و فرمانداري در گام هاي مختلف از اطلاع رساني و آگاهي بخشي به مردم، حمايت از طرح و سپس اجراي آن با ما همكاري داشته باشند.
حاجيوني تصريح كرد: همكاري اصحاب رسانه نيز در زمينه ارتقاي سطح آگاهي مردم از اصول بهداشتي و قوانيني كه اصناف بايد رعايت كنند در بهداشت و سلامت جامعه و اجراي اين طرح بسيار موثر خواهد بود.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري دشتستان هم گفت: مقوله سلامت، مساله اي است كه هر كسي به نحوي با آن درگير است بر اساس شرايط و زمان، ضوابط آن متفاوت است.
محمدجعفر زراعتگر افزود: اهميت مقوله سلامت موجب شد كه دولت تدبير و اميد، اجراي طرح تحول سلامت را از اولويت هاي كاري خود قرار داد و اين امر باعث شد كه بعد از مساله هسته اي، بالاترين ميزان رضايتمندي مردم از عملكرد دولت در چارچوب اين طرح قرار گيرد.
وي يادآور شد: هدف اصلي اجراي اين طرح ارتقاي كليه شاخص هاي سلامت بود كه در بخش اول موضوع درمان و بعد از آن بهداشت را شامل مي شود.
رئيس اتاق اصناف دشتستان نيز اظهار داشت: هم ما و هم همه اتحاديه هاي شهرستان آمادگي كامل خود را براي اجراي طرح تحول نظام سلامت در بهداشت محيط اعلام مي كنيم.
محمد صادق كماليان افزود: در ابتدا با جلسات آموزشي كه ترتيب خواهيم داد با همكاري شبكه بهداشت و درمان آموزش هاي لازم به اصناف صورت مي گيرد تا شاخصه هاي مورد توجه براي اصناف تفهيم شود.
7213/1656

سرخط اخبار استان‌ها