۲۵ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۲۷
کد خبر: 82797041
T T
۰ نفر
هيچ گونه افزايش قيمت نان يا كاهش وزن چانه در خراسان جنوبي مشاهده نشد

بيرجند - ايرنا - رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي گفت: هيچ گونه افزايش قيمت يا كاهش وزن چانه در استان مشاهده نشده است و در اين خصوص سطح رعايت استانداردها و قيمتي بر اساس نرخ نامه و ضوابط پيش مي رود.

علي تهوري روز دوشنبه در حاشيه نشست كارگروه آرد و نان استان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مباحث انتظارات واحدهاي صنفي نانوايي كه گاهي متقاضي افزايش قيمت نان هستند در اين كارگروه مطرح شد اما با توجه به اينكه در اين زمينه بايد به صورت كشوري برنامه ريزي شود موضوع به سازمان ها و دستگاه هاي بالادست اعلام مي شود تا حقوق توليد كننده و نانوا نيز لحاظ شود.
وي گفت: در سال هاي اخير با توجه به ايجاد فضاي رقابتي بين واحدهاي صنفي كيفي نان ارتقا پيدا كرده و با تنوع محصول سعي شده رضايتمندي مردم بيشتر شود.
وي بيان كرد: يكي از وظايف اداره بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسي از واحدهاي صنفي توليد كننده نان است كه با مشاركت بازرسان اتحاديه نانوايي داران و كارشناسان صنف از واحدهاي صنفي بازرسي به عمل مي آيد.

** انجام 2295 مورد بازرسي از نانوايي هاي استان
وي اظهار كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون در سطح واحدهاي نانوايي 2 هزار و 295 بازرسي در شهر بيرجند انجام شد كه منجر به تشكيل 58 پرونده تخلف و ارسال آن به تعزيرات حكومتي شد.
رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي عنوان كرد: نسبت به تعداد بازديدها و واحدهاي صنفي سطح تخلفات در اين زمينه پايين است كه اميدواريم به صفر برسد و رضايتمندي بيشتر مردم را شاهد باشيم.
وي با بيان اينكه شهروندان از واحدهاي صنفي نانوايي رضايت نسبي دارند گفت: سامانه ارتباطي 124 آماده دريافت گزارش ها و شكايت هاي مردمي است لذا مردم مي توانند هر گونه شكايت، نگراني و پيشنهاد خود را با اين سامانه در ميان بگذارند تا در اسرع وقت بررسي شود.

** سنگك سبوس دار با كيفيت ترين نان
وي نان سنگكي را با كيفيت ترين نان دانست و افزود: اين نوع نان به استناد نظر كارشناسان به دليل برخورداري سبوس بالاتر، باارزش ترين نان است.
تهوري گفت: در اين ارتباط سعي كرده ايم با تقويت واحدهاي صنفي نانوايي سنگك در سطح شهر، سهميه هاي آنها را افزايش و اين نانوايي ها را از كوچه هاي فرعي به خيابان هاي اصلي وارد كنيم تا زمينه فروش بيشتر فراهم شود.
وي بيان كرد: بعضا مشاهده مي شود به ويژه در نانوايي هاي آزاد پز نان سنگك سفيد پخت مي شود در حاليكه هرچه نان داراي سبوس بيشتر و رنگ تيره تر باشد خاصيت بيشتري دارد.
تهوري اظهار كرد: به اذعان نانوايي داران مردم بيشتر نان سنگك سفيد را مي پسندند كه از آرد 15 درصد توليد مي شود و به مراتب ارزش كمتر از آرد 12 درصد دارد.
وي يادآور شد: در نانوايي هاي يارانه اي آرد 12 درصد توزيع و مورد نظارت و بازرسي قرار مي گيرد اما در نانوايي هاي آزاد پز نانوايان بيشتر از آرد سفيد استقبال مي كنند.
وي ادامه داد: از مردم تقاضا داريم نان سنگك سفيد را ملاك كيفيت قرار ندهند برعكس نان قرمز و تيره تر از سبوس بيشتري برخوردار است و ارزش غذايي آن براي سلامتي بدن بيشتر است.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقيه محمدي * انتشار: رسول محمدحسني

سرخط اخبار استان‌ها