۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۲
کد خبر: 82166843
T T
۰ نفر
سه تُن مواد غذايي غيربهداشتي در نجف آباد معدوم شد

نجف آباد، اصفهان- ايرنا- رئيس شبكه بهداشت و درمان نجف آباد گفت: از فروردين امسال تاكنون 13 تُن انواع مواد غذايي غيربهداشتي در اين شهرستان كشف و معدوم شد.

حميد گله داري روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در اين مدت با صدور 35 مورد اخطار بهداشتي، 16 مركز متخلف به مراجع قضايي معرفي شد.
وي اظهار كرد: با نظارت و كنترل انجام شده بيش از پنج هزار كيلوگرم انواع مواد غذايي و هشت هزار كيلوگرم گلاب و عرقيجات گياهي غيرمجاز را از چرخه توزيع حذف كرديم.
گله داري گفت: اوج نظارت بهداشتي مربوط به ماه رمضان است كه در آن بيش از يكهزار و 200 مورد بازرسي از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي بويژه قنادي ها و مراكز عرضه آش و حليم صورت گرفت.
وي اضافه كرد: در ماه رمضان امسال 210 كيلوگرم زولبيا و باميه غيربهداشتي و بيش از دو هزار و 500 كيلوگرم روغن غيرقابل مصرف در اين شهرستان كشف و معدوم و براي 10 مركز متخلف حكم پلمپ صادر شد.
گله داري، برپايي جلسه هاي آموزشي و توجيهي با اصناف و مجموعه هاي مختلف را در راستاي بهبود شرايط بهداشتي و تغذيه اي شهروندان ضروري دانست و گفت: امسال علاوه بر برگزاري پنج جلسه توجيهي و آموزشي در 18 مورد نيز به ميزباني مساجد و اماكن مذهبي، نشست هاي ويژه اي با حضور كارشناسان بهداشت محيط برپا شد.
شهرستان نجف آباد در 30 كيلومتري غرب اصفهان است.
غ-ك/ 6027/7137/3011

سرخط اخبار استان‌ها