۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82879580
T T
۰ نفر

1250 كيلوگرم مواد غذايي فاسد در خمين معدوم شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82879580
1250 كيلوگرم مواد غذايي فاسد در خمين معدوم شد

خمين - ايرنا - سرپرست معاونت بهداشتي دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني خمين گفت: يك هزار و 250 كيلوگرم مواد غذايي فاسد در طرح سلامت نوروزي در اين شهرستان كشف و معدوم شد.

محمدعلي عروجي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين مواد غذايي غيربهداشتي در يك هزار و 25 بازديد از مراكز نگهداري و عرضه در خمين كشف شده است.
وي، نداشتن نشان استاندارد، پروانه ساخت و مشكلات بهداشتي را از دلايل خروج مواد غذايي مذكور از چرخه مصرف در خمين اعلام كرد.
عروجي اظهاركرد: 13 مركز عرضه متخلف در خمين در راستاي طرح سلامت نوروزي مهر و موم شد و 22 مركز عرضه با مشكلات بحراني نيز به مراجع قضايي و تعزيرات حكومتي معرفي شدند.
سرپرست معاونت بهداشتي دانشكده علوم پزشكي و خدمات درماني خمين ادامه داد: 126 مورد اخطار، 41 مورد نمونه برداري مواد غذايي، 393 مورد سنجش با تجهيزات پرتابل و يك هزار و 500 مورد كلرسنجي در راستاي اجراي طرح سلامت نوروزي در خمين اجرا شده است.
عروجي افزود: در اين مدت همچنين خدمات درماني به بيش از سه هزار نفر از مراجعان در مراكز خدمات جامع سلامت شهري و روستايي ارائه شد.
وي گفت: در راستاي خدمات طرح سلامت نوروزيدر خمين سه تيم بازرسي و نظارتي و 9 بازرس همكاري داشتند.
سرپرست معاونت بهداشتي دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني خمين بيان كرد: در قالب اين طرح اماكن اقامتي مانند هتل ها و هتل آپارتمان ها به طور مستمر بازديد و نظارت شدند.
عروجي افزود: در تعطيلات نوروزي امسال همچنين آزمايش و كنترل كمي و كيفي از مراكز توليد و توزيع مواد غذايي و آشاميدني مانند رستوران ها و فروشگاه هاي عرضه مواد غذايي نيز انجام شد.
خمين با 105 هزار نفر جمعيت داراي چهار هزار و 500 واحد صنفي داراي مجوز است.
7277/6013/

سرخط اخبار استان‌ها