۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82102397
T T
۰ نفر

60 مركز براي خريد گندم در استان اردبيل ساماندهي شد

۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82102397
60 مركز براي خريد گندم در استان اردبيل ساماندهي شد

اردبيل - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل از ساماندهي 60 مركز براي خريد گندم در اين استان خبر داد.

عديل سروي روز دوشنبه گفت: از اين تعداد 15 مركز خريد در شهرستان هاي بيله سوار و پارس آباد فعال شده است.
او در زمينه وضعيت سيلوها و انبارهاي بخش خصوصي نيز افزود: سيلوها و انبارهاي بخش خصوصي موجود در استان ظرفيت انبار و نگهداري 300 هزار تن گندم را دارند كه با افزايش ظرفيت جديد بخش خصوصي اين ميزان به 350 هزار تن در سال جاري و 400 هزار تن در سال آينده افزايش خواهد يافت.
به گفته وي ، قسمتي از مازاد توليد گندم در شمال استان به شهرستان هاي اردبيل و مشگين شهرانتقال مي يابد.
او افزود: با وجود خشكسالي سال هاي گذشته امسال از ميزان و پراكنش مناسب بارندگي برخوردار بوديم و با نظارت و پيش آگاهي در زمينه جلوگيري از خسارت علف هاي هرز، بيماري ها و آفات گندم به ويژه زنگ زرد و فوزاريوم خوشه محصول گندم برداشت شده از لحاظ ارزش غذايي از كيفيت مطلوبي برخودار است.
سروي اظهار كرد: سطح زير كشت گندم استان در سال جاري بيش از 320 هزار هكتار است كه به رغم كاهش 11 درصدي سطح زير كشت پيش بيني مي شود در سال جاري بيش از 700 هزار تن محصول از اين سطح زير كشت برداشت شود.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل در زمينه قيمت تضميني خريد گندم نيز گفت: در سال جاري قيمت تضميني خريد گندم به ازاي هر كيلوگرم 12 هزار و 705 ريال است و بهاي گندم خريداري شده از كشاورزان در كمترين زمان ممكن به آنها پرداخت خواهد شد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جهاد كشاورزي اردبيل ، وي ادامه داد: اداره كل غله استان با تمهيدات لازم مراكز ترانزيت گندم در مناطق توليد را داير كرده و نسبت به بارگيري و حمل گندم مازاد استان به استان هاي همجوار گيلان ، آذريايجان شرقي و نيز البرز به صورت شبانه روزي اقدام مي كند.
سروي همچنين با اشاره به تاكيد نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل و استاندار اردبيل مبني برخريد موفقيت آميز توام با برنامه ريزي از كشاورزان خواست در زمان مراجعه به مراكز خريد تضميني كارت ملي و شماره حساب بانكي خود را به همراه داشته باشند تا مشكلي در پرداخت و واريز بهاي گندم تحويلي ايجاد نشود.
پارسال بيش از نيم ميليون تن محصول گندم كه در تاريخ خريد اين محصول بي سابقه است در كمترين زمان ممكن و با بهره گيري از حداكثر امكانات به صورت شبانه روزي خريداري شد و جايگاه استان در توليد گندم از رتبه 13 به 4 كشوري ارتقا يافت.
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها