۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82271134
T T
۰ نفر
صادرات تولیدات دام و طیور استان سمنان امسال 550 درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیركل دامپزشكی استان سمنان با بیان اینكه ارزش صادرات محموله های بهداشتی دام و تولیدات دام و طیور این استان در 6 ماه اول سال95 از مرز 9 میلیون دلار عبور كرد، افزود: ارزش این صادرات 550 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی روز سه شنبه در اداره كل دامپزشكی استان سمنان به خبرنگاران افزود: ارزش ارزی این محموله ها در مدت مشابه سال قبل نزدیك به 1.5 میلیون دلار بود و صادرات محموله های بهداشتی دام و تولیدات دام و طیور این استان امسال 5.5 برابر رشد داشته است.
وی، محموله های صادراتی استان سمنان را از ابتدای سال 95 تا پایان شهریور انواع داروهای دامپزشكی، جوجه و پر شترمرغ، گوشت مرغ منجمد، تخم مرغ، كُرك موكشی شده بز و جوجه مرغ تخمگذار اعلام كرد.
سعیدی، یكی از محصولات صادراتی از استان سمنان را آلایش غیرخوراكی دام عنوان كرد و افزود: محموله های آلایش غیرخوراكی دام از نظر حجمی و ارز آوری، بیشترین محموله های صادراتی استان را شامل می شود.
مدیركل دامپزشكی استان سمنان گفت: پیش بینی می شود اقلام و حجم صادرات این محموله ها نیز در 6 ماهه دوم 95 نیز افزایش داشته باشد و تا كنون صادركنندگان بخش خصوصی و دولتی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی همكاری خوبی با این اداره كل داشته اند.
از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا پایان تیر 95 ارزش صادرات محصولات و تولیدات مختلف دام و طیور از استان سمنان به خارج از كشور بالغ بر 25 میلیون دلار بوده است.
استان سمنان با تولید بیش از یك سوم داروهای دامپزشكی كشور، قطب تولید این نوع داروها در كشور است و در حال حاضر، صادرات داروهای دامپزشكی از استان سمنان به كشورهای منطقه مانند افغانستان و عراق و كشورهای آسیای میانه انجام می شود.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان

سرخط اخبار استان‌ها