۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۵۷
کد خبر: 82211566
T T
۰ نفر
كمیته پارالمپیك از كمیته المپیك جدا شد

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح انتزاع كمیته ملی پارالمپیك از كمیته ملی المپیك جمهوری اسلامی ایران موافقت كردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه با طرح انتزاع كمیته ملی پارالمپیك از كمیته ملی المپیك جمهوری اسلامی ایران موافقت كردند.
براساس ماده واحده این طرح به منظور ایجاد زمینه های لازم برای شركت قهرمانان و ورزشكاران جانباز و معلول كشور در رقابت های المپیك، بین المللی قاره ای و منطقه ای بارعایت مقررات بین المللی و نیز تلاش برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه معلولان كشور، كمیته ملی پارالمپیك جمهوری اسلامی ایران از كمیته ملی المپیك ایران منتزع شده و در فهرست موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مصوب 19 تیرماه 1374 با اصلاحات بعدی آن قرار می گیرد.
همچنین اساسنامه این كمیته حداكثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی پارالمپیك تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.
براساس تبصره 1 این طرح دو نفر نماینده از كمیسیون فرهنگی به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در كمیته پارالمپیك حضور خواهند داشت.
در تبصره 2 این ماده نیز تصریح شده است كه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، كاركنان فعلی و نیز اموال، املاك و تجهیزات و اماكن مربوط به كمیته المپیك از كمیته ملی المپیك منتزع و به این كمیته منتقل می شوند.
براساس تبصره 3 این طرح نیز اصلاحات اساسنامه جاری كمیته ملی المپیك جمهوری اسلامی اسران همزمان به تصویب هیات وزیران می رسد.
علی لاریجانی نیز پس از تصویب این طرح برای ورزشكاران پارالمپیك كشورمان در پارالمپیك ریو آرزوی موفقیت كرد و اظهار داشت: كاروان پارالمپیك كشورمان امروز عازم مسابقات جهانی ریو می شوند كه ان شاءالله موفق باشند و با دست پر به كشورمان بازگردند.
وی افزود: انتزاع كمیته ملی پارالمپیك از كمیته ملی المپیك فاقد بار مالی برای دولت است و مستقل شدن كمیته ملی پارالمپیك از كمیته ملی المپیك براساس اصل 75 بار مالی ندارد، چراكه كمیته ملی پارالمپیك ردیف بودجه داشته و استقلال این كمیته هزینه اضافی ندارد.
سیام**9103**1429
۰ نفر