وزارت جهاد کشاورزی از تولید محصولات استراتژیک حمایت کند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وزارت جهاد کشاورزی با اعمال حاکمیت و توجه به الگوی کشت، کشت محصولات استراتژیک را مورد توجه قرار دهد.

 آیت‌الله سید حسن عاملی در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: کشت هندوانه با آب‌بری بالا مشکلاتی را در تأمین منابع آب بخش کشاورزی به وجود آورده که بهتر است به جای آن کشت دانه‌های روغنی و گندم که نیاز کشور است، مورد توجه قرار گیرد.

وی تأمین امنیت غذایی را به عنوان اولویت جدی در کشور یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت کشورهای مختلف در تأمین محصولات ارزشمند به ویژه تولید محصولات غذایی بهتر است خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی، گندم و نهاده‌های دامی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اقدام شایسته وزارت جهاد کشاورزی را در اجرای کشت قراردادی یادآور شد و گفت: با تأمین نیازمندی زارعین شایسته است کشت و زرع آن‌ها به درستی مدیریت و بهره‌وری در بالاترین سطح ارتقا یابد.

آیت‌الله عاملی با اشاره به ضرورت تکمیل طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین افزود: مهمترین مطالبه مردم شمال استان اردبیل بهره‌برداری از فازهای مختلف این پروژه است که امیدواریم در سال‌جاری در ۴۲ هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین امکان کشت و زرع و بهره‌برداری مناسب فراهم آید.

امام جمعه اردبیل اصلاح نظام بهره‌برداری درست و توجه به شیوه‌های نوین آبیاری را در کشت و زرع محصولات مختلف یادآور شد وگفت: جای خوشحالی است که با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و حضور سرمایه‌گذاران، کشت گلخانه‌ای در مناطق مختلف استان اردبیل رونق چندین برابری گرفته است.

منبع:صدا وسیما

کد خبر 52677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =