۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۲
کد خبر: 82619176
T T
۰ نفر

برگزاري دوره آموزشي پرورش زالو در آستارا

۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۲
کد خبر: 82619176
برگزاري دوره آموزشي پرورش زالو در آستارا

آستارا - ايرنا - رئيس اداره شيلات آستارا گفت: براي نخستين بار در اين شهرستان دوره آموزش نگهداري و پرورش زالو با هدف كارآفريني، اشتغالزايي و صادرات اين گونه آبزي برگزار شد.

صادق خاصي پور روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : اين دوره به مدت 2 روز با شركت 30 نفر در اداره جهاد كشاورزي شهر لوندويل آستارا با تدريس يكي از كارشناسان اداره كل شيلات گيلان برگزار شد.
وي با بيان اين كه شرايط آب و هوايي آستارا براي پرورش زالو مناسب است افزود : علاقمندان مي توانند زالوهاي مولد را از مراكز خصوصي پرورش آن، خريداري و با رعايت شرايط قرنطينه تكثير كنند.
وي ادامه داد: زالو همچون تمساح در محيط هاي بسته و محافظت شده پرورش مي يابد و سرمايه گذاران مي توانند با توجه به اقتصادي بودن و ارزآوري آن، به پرورش و صادرات زالو اقدام كنند .
خاصي پور با بيان اينكه در گذشته زالو در طبيعت صيد و در پزشكي استفاده مي شد، اظهار كرد: امروزه ضرورت پرورش اين نرم تن براي استفاده درماني زياد شده است.
وي گفت: با توجه به موقعيت مرزي آستارا، مي توان به صادرات زالو از اين شهرستان اقدام كرد و اداره شيلات آستارا ضمن آمادگي ارائه تحقيقات كارشناسي به علاقمندان ، پرورش دهندگان را براي دريافت 100 ميليون ريال وام به بانك عامل معرفي مي كند.
زالو نوعي كرم حلقوي آبزي با طولي بين سه تا 25 سانتيمتر و عرض حدود يك سانتيمتر است و تاكنون 630 نوع آن نظير خونخوار، گوشتخوار و سمي شناخته شده است و زالوي مورد استفاده در طب سنتي با نام علمي Hirudo medicinalis آرواره دار و بي خرطوم است و در طب سنتي ايرانيان كاربرد وسيع داشته و براي درمان برخي از بيماري هاي استفاده شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده است.
خبرنگار: يوسف هدايتي**انتشار دهنده : بابايي
7105 / 7124 /6030

سرخط اخبار استان‌ها