۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82271172
T T
۰ نفر
فعالیت 6 هزار و 700 تعاونی روستایی، كشاورزی و تولیدی در كشور

كرج - ایرنا- مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان تعاون روستایی كشور گفت: 6 هزار و 700 تعاونی روستایی، كشاورزی و تولیدی در كشور فعالیت دارند كه 75 درصد فعالان كشاورزی را زیرپوشش قرار داده اند.

به گزارش ایرنا، حسین صفایی روز سه شنبه در حاشیه نهمین نمایشگاه ملی تخصصی تكنولوژی زیرساخت های كشاورزی كشور در موسسه گلستان گلشهر كرج درجمع خبرنگاران افزود: این تعاونی ها نقش موثری در همراهی با بخش كشاورزی ایفا می كنند كه برای توسعه فعالیت آنها برنامه های ویژه در دست اقدام است.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه در فصل پاییز بخش عمده محصول كشاورزی سیب زمینی برداشت می شود بنابراین خرید تضمینی آن در برنامه كاری سازمان تعاون روستایی قرار گرفته است.
وی اضافه كرد: براین اساس به تازگی خرید تضمینی سیب زمینی به ادارات تعاونی روستایی استان ها ابلاغ شده است.
صفایی خاطرنشان كرد: خرید سیب زمینی پاییزه به ازای هركیلوگرم 3 هزارو 960 ریال تعیین شده است.
وی بیان داشت: خرید تضمینی سیب زمینی از كشاورزان به تازگی از استان زنجان شروع شده و روزانه 500 تن از این محصول خریداری می شود.
این مسئول خاطرنشان كرد: خرید تضمینی مشمول 24 محصول زراعی و باغی است و براساس قیمت هایی كه شورای اقتصاد اعلام كرده هركدام از محصولات كه از قیمت های مصوب پایین بیاید وظیفه خرید داریم؛ اكنون چون فصل سیب زمینی است در این زمینه ورود كردیم كه درمورد كشمش هم ممكن است این اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به حمایت دولت از گوجه فرنگی كاران گفت: دراوایل خردادماه امسال شاهد سقوط قیمت این محصول بخصوص در استان های جنوبی كشور بودیم كه سازمان تعاون روستایی با ورود به موضوع بخشی از محصول را خریداری كرد.
وی گفت: البته خرید گوجه فرنگی تضمینی نیست و به صورت حمایتی از كشاورزان خریداری می شود.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: در بحث مدیریت آب كشاورزی باید با تغییر نگرش از مدیریت عرضه كه در دهه های گذشته در وزارتخانه های نیرو و جهاد كشاورزی بوده به مدیریت تقاضای آب تبدیل شود.
8029/ 6155 خبرنگار: حكیمه كشاورز ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
۰ نفر