۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۸:۲۵
کد خبر: 82332643
T T
۰ نفر
آغاز شخم زمستانی در اراضی زراعی آستانه اشرفیه

رشت- ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی آستانه اشرفیه گفت: طی چند روز اخیر ، عملیات شخم زمستانی در اراضی زیر كشت برنج این شهرستان آغاز شده است.

گودرز كمال پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا كنون نیز شخم زمستانی در بیش از 100 هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان به انجام رسیده است.
وی سطح زیر كشت برنج این شهرستان را 23 هزار و 570 هكتار عنوان كرد و افزود: انجام شخم زمستانی توسط كشاورزان این شهرستان تا آغاز زمان كشت برنج ( اواخر فروردین ماه سال آینده ) در اراضی منطقه ادامه خواهد داشت.
كمال پور با اشاره به اهمیت انجام شخم زمستانی در اراضی كشاورزی تصریح كرد: از بین بردن علفهای هرز ، آفت های زراعی ، آماده سازی زمین كشاورزی برای سال زراعی جدید و صرفه جویی در مصرف آب زراعی از اهداف شخم زمستانی به شمار می رود.
وی در ادامه با اشاره به اینكه در سال زراعی گذشته حدود 61 هزار و 200 تن برنج سفید در اراضی این شهرستان تولید شده ، اظهار داشت: این میزان برنج تولیدی كشاورزان شهرستان حدود 581 میلیارد و 400 میلیون تومان ارزش اقتصادی داشته است.
وی از هاشمی ، علی كاظمی ، لاهیجان جو و جمشید جو به عنوان مهمترین ارقام برنج این شهرستان نام برد و گفت: تولید برنج یكی از منابع مهم اقتصادی كشاورزان شهرستان آستانه اشرفیه به شمار می رود.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار :علیرضا رنجكش **انتشار : نصراله ابراهیمی
/6070/7287

سرخط اخبار استان‌ها