۹ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۳۳
کد خبر: 82209996
T T
۰ نفر
افتتاح پروژه توسعه وتغيير كاربري بلوك زايمان از سنتي به LDR در بيمارستان پارسيان

بندرعباس- ايرنا- يكي از محورهاي برنامه تحول نظام سلامت ترويج زايمان طبيعي و تغذيه با شير مادر مي باشد كه به جهت تشويق مادران به زايمان طبيعي و كاهش آمار سزارين طرح LDR در بلوك زايمان بيمارستان رستماني پارسيان هرمزگان همزمان با هفته دولت اجرايي شد .

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان پارسيان سه شنبه در اين خصوص به خبرنگاران گفت : اين پروژه با زيربناي 260 متر مربع و با هزينه افزون بر 25 ميليارد ريال اجرايي شده است.
دكتر حسن احتشامي پور افزود : اين مجموعه شامل يك اتاق معاينه ، پنج LDR ، ايستگاه مامايي ، اتاق تميز ، اتاق كثيف ، تي شوي ، اتاق مامايي ، اتاق استراحت پرسنل و آبدارخانه مي باشد .
وي ابراز كرد : اختصاص فضاي كاملا اختصاصي با امكانات كامل از قبيل سرويس بهداشتي و حمام و امكان وجود داشتن همراه در اتاق مادر جهت كاهش استرس مادر در موقع زايمان و حفظ حريم خصوصي در قبل ، حين و بعد از زايمان و مهمتر از همه دادن آموزشهاي لازم شيردهي به مادر بعد از زايمان از خدمات ويژه بلوك زايماني جديد در بيمارستان پارسيان است .
احتشامي پور اظهار داشت : به دليل تعداد زايمان هاي بالا و پذيرش از ساير مراكز تابعه شهرستان ، نسبت به توسعه بلوك زايمان مطابق برنامه تحول نظام سلامت اقدامات و تغييرات لازم صورت گرفت .
فضاي مربوط به مراحل درد و زايمان را ' LD ' ، تركيب فضاهاي مربوط به مراحل درد و زايمان و بهبودي پس از زايمان را ' LDR ' و تركيب فضاهاي مربوط به مراحل درد و زايمان و بهبودي پس از زايمان و بستري پس از زايمان ' LDRP ' نام دارند.
در روش LDR ، مادر پس از پذيرش دربخش زايمان، وارد اتاقي موسوم به اتاق LDR شده وبعد ازتعويض لباس، مراحل آمادگي پيش از زايمان (درد)،زايمان و بهبودي پس از زايمان ريكاوري را در همين اتاق سپري مي كند.
در اين روش علاوه بر اينكه جابجايي مادر به حداقل مي رسد، حريم شخصي او نيز به شكل مناسب تري حفظ مي شود؛ چرا كه ممكن است حركت در راهروهاي بخش از از اتاق آمادگي به زايمان و از آن جا به اتاق بهبودي براي مادر ناخوشايند باشد.
شهرستان پارسيان با جمعيتي بالغ بر 43 هزار نفر داراي21 خانه بهداشت، 5 پايگاه بهداشت شهري، 6 مركز بهداشتي درماني،يك بيمارستان و سه پايگاه اورژانس 115 فعال است.
شهرستان پارسيان در 400 كيلومتري غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
دوم تا هشتم شهريورماه به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر به نام هفته دولت نام گذاري شده است.
7198/ 6048

سرخط اخبار استان‌ها