۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۰۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85429714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک مسئول دامپزشکی کشور: نظارت بر فرآورده‌های گوشتی با دقت بیشتر انجام شود

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: نظارت بر فرآورده های دامی باید با دقت نظر بیشتری انجام شود زیرا ارتباط مستقیم با تامین سلامت شهروندان دارد.

به گزارش ایرنا، هادی تبرایی عصر پنجشنبه در بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان شیروان اظهارکرد: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، توصیه های بهداشتی باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: همچنین ضوابط و شرایط بهداشتی عمومی، شرایط بهداشتی اختصاصی تاسیسات اصلی و ضوابط و شرایط بهداشتی فرآیندها مورد بررسی قرار گیرد.

حسن ایزانلو رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان نیز گفت: طی سال گذشته به طور میانگین در هر ماه ۱۹ هزار و در مجموع بیش از ۲۲۸ هزار راس گوسفند و بز کشتاری از میدان دام شهرستان به مقصد کشتارگاه های سطح کشور ارسال شده که نسبت به سال قبل آن ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا این بازدید در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳، بررسی نقش کشتارگاه های طیور در تامین سلامت شهروندان و لزوم رعایت دستورالعمل های دامپزشکی در مراحل قبل، حین و بعد کشتار مرغ و نیز درخواست مدیریت یک کشتارگاه برای اخذ کد IR(آی.آر)، با حضور مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی و مسئولان شهرستانی انجام شد.

در پایان از کارگاه فرآوری و بسته‌بندی پای مرغ کشتارگاه پرستوی شیروان به منظور دریافت کد IR بازدید به عمل آمد.

کد آی.آر مدرکی است که تایید می‌کند الزامات ایمنی و بهداشتی در واحدهای تولیدی یا کشتارگاهی رعایت شده است. این کد، مورد نیاز برای صادرات فرآورده‌های خام دامی، خوراک دام، طیور و آبزیان است. اداره کل دامپزشکی ایران این کد را به عنوان یکی از شروط صادرات این محصولات تعیین کرده است.

سامانه تلفنی ۱۵۱۲ دامپزشکی آماده دریافت گزارش، شکای و پیشنهادهای مردمی است.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع شده است که ۱۲ هزار راس دام سنگین و ۷۰۰ هزار دام سبک در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha